Termelés és értékesítés a Zalakerámia Zrt.gyakorlatában

A szakdolgozatomat a több mint 60 éves múlttal rendelkező, Magyarországon egyedüli burkolólap gyártó cégről, a Zalakerámia Zrt-ről készítettem. A társaság fal- és padlóburkoló lapok, gres lapok gyártásával, illetve belföldön és külföldön való értékesítésével foglalkozik. A szakdolgozatom célja a fen...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Szente Mónika
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:A szakdolgozatomat a több mint 60 éves múlttal rendelkező, Magyarországon egyedüli burkolólap gyártó cégről, a Zalakerámia Zrt-ről készítettem. A társaság fal- és padlóburkoló lapok, gres lapok gyártásával, illetve belföldön és külföldön való értékesítésével foglalkozik. A szakdolgozatom célja a fenti tevékenységek bemutatása, vagyis azon gazdasági és műszaki feladatok bemutatása, amelyeket a Zalakerámiának el kell végezni, ahhoz, hogy az egyszerű agyagból a konyhákat, és fürdőszobákat díszítő burkolólapokat állítson elő és értékesítsen, kiegészülve a társaság felé történő vevői visszajelzésekkel. A dolgozatom 3 részre tagolható. Az első részben bemutattam a Zalakerámiát, kitértem a társaság múltjára, telephelyeire, számviteli politikájára, és az alkalmazott vállalatirányítási rendszerére. A második részt a termelési folyamat számviteli elszámolásának elméleti tudnivalóival kezdtem. Megfogalmaztam a költség, saját termelésű készletek, önköltségszámítás, anyagok fogalmát. Részletesen foglalkoztam a költségelszámolási technikákra, a saját termelésű készletek és anyagok bekerülési értékére vonatkozó szabályokkal. Majd bemutattam a Zalakerámia tófeji gyáregységének termelő tevékenységét, az anyagbeszerzéssel kezdve, a burkolólapok fizikai előállításán, és annak ügyviteli feldolgozásán át, a burkolólapok bekerülési értékének, értékvesztésének meghatározásáig. Az utolsó rész az értékesítésre és vevőkre vonatkozó számviteli szabályokkal indult. Ezt követte a társaság belföldön történő viszonteladói és mintabolti értékesítésének bemutatása, kitérve a vevői követelések kezelésére is. Majd a külföldi értékesítés folyamatának és a Közösségen belüli értékesítés bemutatása következett. Végül a termékek iránti vevői elégedettséggel foglalkoztam, mint kérdőívek és reklamáció.