Summary: | Szakmai gyakorlatomat a Budapesti Gazdasági Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg Dékáni Hivatalában töltöttem, ahol beleláthattam rendezvényszervezés, pályázat lebonyolítás folyamataiba. Szakdolgozatomban bemutatom a 2016/2017-es tanévben szervezett Duális Tábor néven futó programot, ami azt a célt szolgálja, hogy a középiskolás diákok, akik továbbtanulás előtt állnak, megismerjék a Budapesti Gazdasági Egyetem Gazdálkodási Karán működő duális képzés lényegét és menetét. A dolgozatom kutatási célja az volt, hogy bemutassam, hogy a projektmenedzsment eszköztára mennyiben segítette a tábor lebonyolítását. Kutatásomban, a fókuszpontban a projektmenedzsment módszerek alkalmazásának vizsgálata állt. Megnéztem, hogy mely módszerek kerültek alkalmazásra a vizsgált projektnél, majd kiegészítettem azokkal, amelyek hiányoztak, noha kidolgozásuk segíthette volna a projekt tervezését és lebonyolítását. Dolgozatomban részletezem a tanulmányaim során megszerzett ismereteimet projektmenedzsmentből, valamint a tábor lebonyolítását. Ismertetem egy bizonyos projekt folyamatát, valamint a projekt érintettjeit elemzem. Ezt követően a célok meghatározásával folytatom a dolgozatot. Sorra vettem a projekttervezési módszereket és elemzéseket készítettem a 2017-es táborhoz kapcsolódóan, amire azért volt szükség, hogy átláthatóbbá váljanak az esetleges problémák. Azért fontosak ezek az elemzések, mert így a következő programok szervezésében kevesebb probléma és kockázat merül fel. Ezen kívül ismertetem a 2017-es Duális Tábor programtervét és költségtervét. A projekthez kapcsolódóan kidolgoztam a stakeholder-analízist, SWOT-analízist, problémafát, célfát, logikai-keretmátrixot, valamint a kockázatelemzést. Úgy gondolom, hogy hasonló projektek jövőbeni tervezéséhez segítséget adhatnak ezek a módszerek. A szakmai gyakorlat és a dolgozatírás alatt beleláttam a projekttervezésbe, a lebonyolításba, megismertem a szervezés, lebonyolítás során felmerülő problémákat és megoldásokat.
|