Elektronikus bankolás fejlődése az OTP Bank gyakorlatában

Szakmai gyakorlatomat az Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Nyilvánosan Működő Részvénytársaságnál a Betét Osztályon töltöttem lakossági folyószámla területén. Ezért is került választásom az elektronikus banki szolgáltatásokra, ahol mindezekről mélyebb ismeretet szereztem. Célom az volt, h...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Nagy Réka
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:Szakmai gyakorlatomat az Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Nyilvánosan Működő Részvénytársaságnál a Betét Osztályon töltöttem lakossági folyószámla területén. Ezért is került választásom az elektronikus banki szolgáltatásokra, ahol mindezekről mélyebb ismeretet szereztem. Célom az volt, hogy rámutassak arra mennyi minden változott a kezdetektől fogva, illetve hogyan fejlődött az elektronikus bankolás. Dolgozatom első részében az alapokról szólok, ugyanis fontosnak tartom, hogy tudjuk az elektronikus bankolás hogyan alakult ki és milyen szolgáltatásai vannak, illetve ismertetem mit is jelent a pénzügyi közvetítői rendszer. Fontosnak tartom elmondani az előnyeit illetve a veszélyeit. Ezután rátérek az alkalmazási területeire és részletezem, hogy mit is jelentenek az egyes területek. Következő fejezetemben az OTP Bank Nyrt. rövid történetét mutatom be illetve szót ejtek a legfontosabb eredményekről/díjakról, amiket elért. Úgy gondolom, hogy ezen információk ismeretében jobban érthetővé válnak dolgozatom lényeges részei az OTPdirekt szolgáltatások. Ezek után felvázolom, hogyan is néz ki az OTPdirekt felépítése majd felsorolom a két fő szolgáltatást az alap- illetve a kiegészítő szolgáltatásokat. Mindezek után minden szolgáltatásról például: telefonos ügyintézői szolgáltatás, Electra Terminál szolgáltatás, internetes szolgáltatás és, hogy a kiegészítő szolgáltatás közül is hozzak pár példát, ott olyanokat láthatunk, hogy: mobiltelefonos szolgáltatás, Bróker- illetve SmartBróker szolgáltatás. Mindegyiket bemutatom. Az internetes szolgáltatásnál kitérek arra, hogy a szolgáltatásnál használt azonosítók mit is jelentenek, a HAZ egy 6 vagy 7 jegyű internetes azonosító melyet a szerződés megkötésekor a rendszer automatikusan generál. Illetve van még a titkos jelszó a számlaszám és a mobil aláírás. A mobiltelefonos szolgáltatásnál fontosnak tartom leírni a 4 fajta Kontrollszolgáltatásokat melyek a következők: KártyaKontroll, SzámlaKontroll, Beszedés Kontroll végül pedig Értékpapír Kontroll. Az OTPdirekt Bróker szolgáltatásánál fontosnak tartom kitérni az előnyeire, hogy teljeskörű, takarékos, egyszerű és gyors. A SmartBank minőségi szolgáltatásnál fontosnak tartom elmondani milyen kedvelt szolgáltatás, így a szerződések száma 2011-től fogva milyen nagy számban növekedett. A SmartBrókernél kitérek az azonosítás nélkül és az azonosítással elérhető funkciókra, felsorolom ezeket. Mivel az elektronikus bankolás elterjedése, használata szűkebb környezetemben is nagyon elterjedt, dolgozatomat egy saját kérdőíves elemzéssel egészítem ki. Az eredményről látható, hogy a jövőben az emberek egyre többen fogják használni az internetbankot. Majd utolsó pontomban kitérek a jövőképre is. Szót ejtek, hogy mi várható a jövőben az elektronikus bankolási szokásokról.