520 |
3 |
|
|a Gyakorlati időmet a Geri-Vill Kft-nél töltöttem, melynek fő profilja a villanyszerelés, de a tulajdonos ebbe a vállalkozásba olvasztotta a Geri-Trans Kft nevű szállítmányozó cégét. A vállalkozás egyaránt végez városon belüli és európai szállítmányozást is. Mivel a városi logisztikát nagyon érdekesnek találtam, ezért úgy gondoltam, ebből írom a dolgozatomat. A logisztika már nagyon régóta létezik a világban, de a city logisztika napjainkban kezd egyre jobban elterjedni. Legfőbb részének, ami nélkül nem jöhetne létre a gateway koncepciót tartom. Ez egy rendszer, mely lehet egy- két- vagy háromlépcsős. Javítja a városon belüli közlekedést, mivel csökkenti az átmenő forgalmat. Ezen kívül még rengeteg elhanyagolhatatlan része van, ezekből választottam párat, hogy részletesebben ismertessem. Fontosnak tartom a beszállítói rendszereket, legfőképpen a Just in time-ot, ami az éppen időben érkezést valósítja meg, így ennek segítségével nincs szükség nagy árukészlet felhalmozására, és a kanban rendszert, ami szám szerint kártyák segítségével szám szerint nyilvántartott készletet töltik újra. Igyekeztem bemutatni a city logisztika előnyit, az áruterítést és az érintettek kapcsolatát, hiszen minél jobb kapcsolatban vannak egymással a partenerek, annál jobb a kommunikáció és kevésbé fordulnak elő hibák, így a 7M elvét pontosan be lehet tartani. Kitértem még a steakholderekre és a raktározásra, ami nem kimondottan a városi logisztika része, de annak is fontos összetevője, hiszen városon belül nem minden vállalkozás tudja megoldani a raktározást, és itt megintcsak megemlíteném a just in time rendszert, ami éppen a kis területű raktárral rendelkező cégeknek segít az időre történő szállítással. Dolgozatomban szerettem volna rávilágítani, hogy a city logisztika mennyire praktikus rendszer, és remélem a jövőben egyre elterjedtebb lesz.
|