Informatika szerepe az áruházi logisztikában

Szakdolgozatom célja Praktiker Építési- és Barkácspiacok Magyarország Kft. áruházaiban jelenlévő logisztikai folyamatok megismerése volt és hogy ezekhez a folyamatokhoz milyen informatikai eszközöket és rendszert használnak. A témám elsajátítása során megfigyeltem, hogy bizonyos műveletek elvégzését...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Szaker Tímea Aziza
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04808nta a2200217 i 4500
001 dolg14033
005 20210614185519.0
008 180102suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Szaker Tímea Aziza 
245 1 0 |a Informatika szerepe az áruházi logisztikában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Tímea Aziza Szaker 
520 3 |a Szakdolgozatom célja Praktiker Építési- és Barkácspiacok Magyarország Kft. áruházaiban jelenlévő logisztikai folyamatok megismerése volt és hogy ezekhez a folyamatokhoz milyen informatikai eszközöket és rendszert használnak. A témám elsajátítása során megfigyeltem, hogy bizonyos műveletek elvégzését hatékonyabban meg lehetne valósítani, ezért kutatásom alatt igyekeztem a hátráltató tényezők feltárásával foglalkozni és azokra megoldást találni. A Praktiker egy olyan hálózatot alakított ki, amellyel az áruházak kliens gépek segítségével tudják ellátni feladatukat, illetve az AS/400 nevű rendszerhez kapcsolt PDT készülékekkel és nyomtatókkal, vonalkód nyomtatókkal. Ezen kívül a vállalat saját számára kialakított intranetes felületén elérhetőek különböző web alapú szoftverek és végül, de nem utolsó sorban a webshop kezelésére kialakított adminisztrációs felületen végezhetik a beérkező megrendelések kezelését. Gyakorlatom során sikerült elsajátítanom a folyamatok elvégzéséhez szükséges felhasználói felületek kezelését. Ezen folyamatokról leírást készítettem szakdolgozatomban. Gyakorlati időm alatt sajnos leltár időszak nem volt, így erről a folyamatról csupán elméleti oktatást kaptam, de mivel fontos része a folyamatoknak így ezt is belefűztem a dolgozatba. Egy vállalat hatékonyságának és piaci pozíciójának megőrzésének, illetve erősítésének biztosításához elengedhetetlen a folyamatos fejlesztések végzése. Ha a rendszer nem működik megfelelően és az információáramlás nem elég gyors és hatékony, az veszteséget okozhat. Tehát lényeges szem előtt tartani, hogy minden személy naprakész adatokat tudjon küldeni és fogadni, illetve hogy ne kapjon számára lényegtelen információkat csak olyat, ami a feladata elvégzéséhez szükséges. Kutatásom célja az volt, hogy az áruházi logisztikában, informatikai oldalról felmerülő problémák kiküszöbölését miképpen lehet megvalósítani. Ennek érdekében véleményem szerint két dolgot lehet tenni. Egy másik, korszerűbb vállalatirányítási rendszer alkalmazását bevezetni, vagy a jelenlévő rendszert kell fejleszteni. A vállalat által aktuálisan kialakított információs vállalatirányítási rendszert 4 ERP rendszerrel hasonlítottam össze. Összehasonlításom alapja a különböző folyamatok és részfolyamatok elvégzéséhez, a szoftverminőségi elvárások és azon belül főleg a szükséges modulok megléte volt. De fontosnak tartottam egyéb jellemzők teljesülését is, mint például az adatok biztonságban tarthatósága, a lényeges információk tárolhatósága és kiszűrhetősége, illetve a bővíthetőség. Arra a megállapításra jutottam, hogy a jelenleg használt AS/400 rendszert lenne érdemes fejleszteni, és meghatároztam, hogy véleményem szerint melyek lennének a megfelelő fejlesztések. A következő területekre választottam lehetséges megoldásokat. Az általam hiányolt lehetőségek között szerepel például a rendszeren belül készíthető kimutatások és a nyomtatási előnézetek. Jelentősen megkönnyítené és gyorsítaná az adminisztrációkat, ha az árucikkek között - több szempont alapján is - szűrni lehetne és nem csupán EAN-kód alapján vagy cikkszám szerint lehetne keresni az adatbázisban. Átgondolandó biztonsági szempontból, de problémát okozhat továbbá a rendszer felhasználóinak, hogy a különböző felületeken, különböző felhasználónevekkel és jelszavakkal tudnak belépni. Ugyanilyen adatbiztonsági kérdés a rendszerből való közvetlen megosztás, amelyre jelenleg nincs lehetőség. Végül, de nem utolsó sorban a rendszerhez tartozó webáruház szoftverrel is foglalkoztam, amellyel teljes mértékig elégedett voltam, mind a munkám során, és mint kívülálló vásárló is. Rendkívül jól kezelhető, felhasználó barát az adminisztrációs és a vásárlói oldalról is. 
695 |a Informatika 
695 |a Logisztika 
695 |a Praktiker Magyarország Kft. 
695 |a vállalati információs rendszer 
695 |a áruház 
695 |a Zalaegerszeg (Zala) 
700 1 |a Balogh Csaba  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/14033/1/szaker_timea_aziza_2018jan_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés