Belföldi szállítmányozás és kockázati tényezők

Szeretném összefoglalni mindazt, amit gyakorlatom során és az egyetemen tanulva, tapasztalva a szakdolgozatomban leírtam. Értekezésem első részében magát a Gartner KG-t és a magyarországi leányvállalatát mutattam be a megalakulási évétől kezdve. Valamint röviden ismertettem a történeti hátterét is....

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Szente Arnold
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:Szeretném összefoglalni mindazt, amit gyakorlatom során és az egyetemen tanulva, tapasztalva a szakdolgozatomban leírtam. Értekezésem első részében magát a Gartner KG-t és a magyarországi leányvállalatát mutattam be a megalakulási évétől kezdve. Valamint röviden ismertettem a történeti hátterét is. Következő részben a logisztikai szolgáltatásokat és a szállítmányozást boncolgattam. Ehhez készítettem egy táblázatot a kockázati szint megállapításával kapcsolatban, ahol számos kockázati tényezőkre bontottam a lehetséges forrásokat. A negyedik fejezetben a telephelyeket mutattam be. A másik két magyarországi-t valamint az ausztriai központot. Mivel a zalaegerszegi központ külön fejezetben került bemutatásra, így ebben a fejezetben nem került részletezésre. Szakdolgoztam fő témája a „Belföldi szállítmányozás és kockázati tényezők” kapta a legnagyobb terjedelmet. Ide tartozott a gyakorlati munkám is. Valamennyi témáról szót ejtek a jelenlegi működéstől a kockázati tényezőkön a belföldi fuvarozási trendekig. Ebben a fejezetben készítettem SWOT-analízist, problémafát, valamint célfát is, hogy felvázoljam az adott problémákat és veszélyeket, és rámutassak a lehetőségekre és erősségekre egyaránt. Emellett ábrák és táblázatok boncolgatják a megbízókat és hatásukat a cégre, ha éppen bekapcsolódnak vagy kilépnek a vállalati érdekeltségből. A hatodik fejezetben részletesebben kifejtem a szakdolgozatom során elvégzett feladatokat. Milyen munkakörökben dolgoztam (forgalmi asszisztens, belföldi csoport) és hányféle munkafolyamatban vettem részt. Hetedik részben a környezetvédelemről és biztonságról esik szó. Azon belül is a zalaegerszegi telephelyet vizsgálom meg, egységekre lebontva. Milyen kockázati tényezőket és környezeti hatást hordoz magában és milyen megoldások, terveket dolgoztak ki rá. Ezeknek az összegzése és elemzése a mellékletek részben megtalálható. Nyolcadik és egyben befejező részben, a rengeteg fejlesztésen átesett sped2000 nevű programot mutatom be, mint a Gartner KG egyik legfontosabb programját. Zalaegerszegi telephelyen minden számítógépen megtalálható és az összes forgalommal kapcsolatos alkalmazott nap, mint nap használja. Innen követni tudják az összes lebonyolított fuvart, amit végrehajtottak. Rengeteg információval kiegészítve, mint például: raklapcsere, díjak, adott fuvarozó stb. Az összes ügylet kap egy „pozíció” számot, ami alapján vissza lehet keresni az adott fuvart akár a millió közül is. Ezért minden fuvarlevélre rákerül ez a szám manuálisan, az azonosításból kifolyólag. Valamint megejtettem néhány javaslatomat, ez idő alatt megszerzett tapasztalataim alapján. Akár szolgálhatok egy jó tippel, vagy gondolatmenettel, amivel én is fejleszthetem, előrébb lendíthetem az egész céget.