Fogyasztói preferenciák a megtakarítások és a befektetések területén

Dolgozatomban megvizsgáltam a magyar fogyasztók megtakarítási és befektetési szokásait. A fogyasztói társadalomban a viselkedési formák változnak, azon belül a vásárlási és fogyasztási szokások módosulnak. A jelen folyamatban az élménytársadalmat a generációk alakítják. Napjaink meghatározó piaci t...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mudra Ágnes
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04295nta a2200253 i 4500
001 dolg14846
005 20220421112420.0
008 180111suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Mudra Ágnes 
245 1 0 |a Fogyasztói preferenciák a megtakarítások és a befektetések területén  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Ágnes Mudra 
520 3 |a Dolgozatomban megvizsgáltam a magyar fogyasztók megtakarítási és befektetési szokásait. A fogyasztói társadalomban a viselkedési formák változnak, azon belül a vásárlási és fogyasztási szokások módosulnak. A jelen folyamatban az élménytársadalmat a generációk alakítják. Napjaink meghatározó piaci trendjeit tekintem át, ilyen trend például a banki trendek, illetve a globalizáció, melyek hatnak a fogyasztóra. A fogyasztói trendek alakulást nagyban befolyásolja a számítástechnika, az új technológiák és a globalizáció. Dolgozatomban bemutatom a bankrendszer fejlődését napjainkig. Részletesen kitérek a jelenlegi megtakarítási és befektetési lehetőségekre. A megtakarítási döntésben segítséget, eligazodási lehetőséget mutatok be. A 2008-as pénzügyi válság óvatosabb pénzügy politikát eredményezett. Jelen dolgozatnak lényeges eleme az öngondoskodás, amely egy megtakarítás a jövőre. Magyarországon jellemző volt az öngondoskodás hiánya, a pénzügyi szektor többféle befektetési formát dolgozott ki. Az emberek kezdik belátni, hogy a jövő tudatosság fontos tényező. A demográfia és korfa egy öregedő társadalmat jelez előre, ami szükségessé teszi az öngondoskodást, a megtakarítások fontosságát. A dolgozatomban kérdőíves megkérdezést készítettem, érdekeltek a megkérdezettek megtakarítási szokásai, a bankrendszerben való bizalmuk. A kérdőívben egy feltételezett egy millió forint készpénz bocsátottam a rendelkezésükre, amit szabadon elkölthettek, befektethettek. Lehetőség volt a pénzmennyiség diverzifikálására is. A válaszok generációs vetülete nagy hangsúlyt kap a dolgozatban. A kérdőívek feldolgozása után szükségét éreztem a fókuszcsoportokkal való elbeszélgetésnek. Hosszas szervezés, egyeztetésben volt részem, hogy létrejöjjenek a fókuszcsoportok. Mint köztudott, az emberek visszahúzódóak a pénzügyi kérdésekben, mert magánügynek tekintik. A csoportokkal eredményes beszélgetést folytattam. Köszönöm, hogy betekintést engedtek pénzügyi szokásaikba! A számítógépek használatával nagy mennyiségű adat keletkezik, a folyamat megállíthatatlan. Így az adatkezelés is egyre bonyolultabb témává válik. A pénzintézetek az adatkezelésben és az új technikák alkalmazásában mindig is élen jártak. Jelenleg az online ügyfélkapcsolatot és a internetes bankolást helyezik előtérbe. A fogyasztók nagy többsége rendelkezik okostelefonnal, számítógéppel. A bank és az ügyfelek számára is fontos az interaktív kapcsolat. A banki ügyfelek a digitális bankolás lehetőségeit csak részben használják ki, egyenlegfeltöltésre, számlalekérdezésre, tranzakciók ellenőrzésére használják. A bankok bíznak benne, hogy a jövőben az ügyfelek még szélesebb körben ki fogják használni a felkínált lehetőségeket. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy 2017 áprilisában megalakult az EFISZ, ami a pénzintézetek és a fogyasztók közötti digitális kapcsolat megbízhatóságáért dolgozik, mert ez egy érdekvédelmi civil szervezet. A dolgozatom a fogyasztói társadalom fejlődését, a fogyasztói szokások átalakulását kísérte végig. A technika fejlődése, a digitalizáció megjósolhatatlanná tette a jövőt. A folyamatok gyorsan változnak. 
695 |a digitalizálás - digitalizáció 
695 |a generációk - nemzedékek 
695 |a élménytársadalom 
695 |a öngondoskodás 
695 |a banki trendek 
695 |a demográfia 
695 |a megtakarítás 
695 |a befektetés 
695 |a fogyasztói szokások - fogyasztói magatartás 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/14846/1/mudra_%C3%A1gnes_2018jan.pdf  |z Dokumentum-elérés