520 |
3 |
|
|a Szakdolgozatomban egy olyan minden részletre kiterjedő, a gyártás, a termék, a szolgáltatás és a raktározási folyamatok területén alkalmazott önértékelési rendszert mutattam be, mely segít az autóipari beszállítói lánc résztvevőinek a vevők által támasztott követelményeknek megfelelni. Ez az anyaggazdálkodási és logisztikai önértékelési rendszer az MMOG/LE. Az ismertetés mellett a fő célom az volt, hogy bemutassam, azt, hogy egy világszerte elismert autóipari konszernt, mint a General Motors-t, mi késztethette az implementációra, és azt, hogy a bevezetés mely stádiumában áll jelenleg. A dolgozatom a General Motors bemutatásával, szervezeti felépítésének vizsgálatával kezdődött, majd kitértem az európai központ és az Opel Szentgotthárd Kft. tevékenységének, működésének, logisztikai, szervezet-fejlesztési módszereinek ismertetésére is. A második, és egyben legnagyobb terjedelmű egység, magának az MMOG/LE-nek a bemutatása. Fontosnak éreztem, hogy a rendszerrel kapcsolatos alapfogalmakat is, és a kialakulás hátterét is tisztázzam, ezért ebben a fejezetben kitértem arra is, hogy a teljes dokumentumot, valamint a dokumentum fejezeteit és alfejezeteit is bemutassam. Azon felül, hogy a két autóipari nemzetközi szervezetet (AIAG, Odette) mi késztethette a kidolgozásra, kitértem arra is, hogy a General Motors-nál mi lehetett a bevezetés oka. Külön rész szól magának a rendszernek az előnyeiről, mind a beszállítók, mind a GM szemszögéből, melyeknek a valósságairól a kérdőívem eredményei alapján vontam le következtetéseket. Világszerte ismert és működő szervezetként a General Motors-nak nagyon sok beszállítója van. Éppen ezért úgy gondoltam, hogy egy külön kis fejezetet szánok rájuk. Ugyan sokaságuk miatt nem tudtam őket részletesen bemutatni, de úgy gondoltam, mégis érdemes néhány szót ejteni róluk. Az ezt követő részekben az MMOG/LE regionális csoportjainak a tevékenyégére, feladatkörére is kitértem, egy külön részt szánva az európai csoport levelezési folyamatára. A következő nagy egységet a statisztikák alkotják, melyeket az Észak-amerikai és az európai csoport adatai alapján készítettem el, szemléltetve azt, hogy a rendszer bevezetése hogy kezdődött, mik a célkitűzések és hol tart jelenleg. A szakdolgozatom egyik meghatározó része egy primer kutatás, hisz kérdőívet készítettem a MMOG/LE bevezetésével járó előnyökkel kapcsolatban. Kérdőívemmel az európai régióhoz tarozó beszállítók közül azokat kerestem meg, akik rendelkeztek tapasztalatokkal, a rendszerrel és a rendszer előnyeivel kapcsolatban. A kapott eredményeket kiértékeltem, és következtetéseket vontam le arra vonatkozóan, hogy a szakanyagokban olvasott előnyök milyen mértékben valósulnak meg a gyakorlatban. Tehát a szakdolgozatom első része egy bemutató jellegű leírás, mely nemcsak az MMOG/LE önértékelési rendszert mutatja be, hanem magát a General Motors-t is, a második része pedig az implementációval kapcsolatos statisztikákból, következtetésekből, valamint az általam végzett kutató munkából áll.
|