AGROGREEN KFT - hova tovább? Avagy a cég jelenlegi helyzete, háttere és piacbővítési lehetőségei

Szakdolgozatom témájának az Agrogreen Kft-t választottam. Ennél a cégnél helyezkedtem el, így kézenfekvőnek tűnt, hogy olyan témát válasszak a szakdolgozatom témájának, melyben kompetens vagyok, belelátok minden tevékenységbe és folyamatba, ami a vállalkozás keretein belül történik – vagy érinti azt...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Recsetár Csilla
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:Szakdolgozatom témájának az Agrogreen Kft-t választottam. Ennél a cégnél helyezkedtem el, így kézenfekvőnek tűnt, hogy olyan témát válasszak a szakdolgozatom témájának, melyben kompetens vagyok, belelátok minden tevékenységbe és folyamatba, ami a vállalkozás keretein belül történik – vagy érinti azt. Célszerűnek és fontosnak tartom, hogy valóban létező problémákkal, gazdasági helyzetekkel és összefüggésekkel foglalkozzam, azon gazdasági társaság keretein belül, ahol 2012. augusztus óta dolgozom. A vállalkozás bemutatása, elemzése ut?n azokra a valós gazdasági, versenypiaci helyzetekkel, felmerülő problémákkal foglalkoztam, melyek konkrétan érintik a céget: o A cég tevékenységét illetően milyen az általános gazdasági és versenypiaci helyzet belföldön, valamint külföldön o Van –e létjogosultsága ennek a cégnek a hasonló profillal dolgozó társaságokkal együtt határon belül, és kívül. o Érdemes összehasonlítani az állami és a magántulajdonban lévő cégeket (úgymint árképzés, árrugalmasság figyelembe vétele, stb) Mivel már lassan másfél éve dolgozom a vállalkozásnál és sok mindent első kézből tapasztaltam meg már a kezdetektől, így a legtöbb dolgot gyakorlati szempontból vizsgáltam, működésüket is így mutattam be (egy kevés elmélettel fűszerezve). A problémákat és összefüggéseket Magyarországon belül és európai viszonylatban is vizsgáltam, mivel a lőtt vad jelentős része exportra kerül, így a legfontosabb változásokat a külföldi felvevőpiac okozhatja. Bemutatom a cég szervezeti felépítését, döntési és irányítási rendszerét. Elemzem a cég profiljának megfelelően, SWOT- analízis segítségével a felvásárlási és értékesítési tevékenység szempontjainak megfelelően. Elengedhetetlenül szóba kerül a menedzsment valamint a marketing is. Ismertetem, milyen eszközöket használunk, és javaslatot teszek arra is, hogyan lehetnénk ebben a témakörben hatékonyabbak. Részletesen körbejárom azokat a módszereket, melyek segítségével tovább növelhetjük profitunkat. Az itt felmerülő lehetőségek között a két legfontosabb a meglévő piacok erősítése, valamint az újak felkutatása. Bemutatom a versenytársaink helyzetét a piacon, összehasonlítva feltételeiket az általunk biztosítottakkal. Kitérek a fizetési feltételek mellett az egyéb fontos részletekre is. Részletesen bemutatom azt is, hogy a vállalkozás hogy bővítette forrásait (tulajdoni hányad értékesítése és pályázati forrás elnyerése útján). A kereslet és kínálat egyensúlyba hozása rettentően fontos dolog. Az optimalizálási folyamatokban kitérek erre is, milyen módon próbálja realizálni. Végül összegzem, és összegyűjtöm a javaslataimat. Észrevételeimet úgy építem fel, hogy azok akár részben vagy teljes egészében is átültethetőek legyenek a gyakorlatba.