A ZalaWare Informatikai Rendszerház Kft. stakeholder-elemzése és a vállalatirányítási rendszerek bemutatása

Szakdolgozatomban először a ZalaWare Kft. rövid történetét illetve tevékenységét mutattam be. Amelyhez a Kft.-nél szerzett tapasztalatimat, a főiskolán szerzett tudásomat illetve a Kft. nyilvános és belső adatait, dokumentációit, kivonatait használtam fel valamint primer online kérdőíves kutatásom e...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Sziva Adrienn
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:Szakdolgozatomban először a ZalaWare Kft. rövid történetét illetve tevékenységét mutattam be. Amelyhez a Kft.-nél szerzett tapasztalatimat, a főiskolán szerzett tudásomat illetve a Kft. nyilvános és belső adatait, dokumentációit, kivonatait használtam fel valamint primer online kérdőíves kutatásom eredményeit. A Kft. fő tevékenységéhez igazodva a szakirodalom segítségével ismertettem a vállalatirányítási rendszereket, jelentőségüket Magyarországon. Először a Kft. történetét, majd működéséi körét ismertettem. Kérdőíves primer online kutatásom eredményeit felhasználva értékeltem a Kft.-t. A nettó árbevétel alakulását diagram segítéségével az éves beszámolók alapján készítettem el. A vállalkozás profiljának és termékeinek bemutatása során részletesen ismertettem a DigiConto Számviteli Informatikai Rendszert illetve a DigiConto Mercator Integrált Vállalatirányítási Rendszert, valamint a kereskedelmi és értékesítési tevékenységet, a szerviz szolgáltatásokat és a web tervezést. Ezután, mivel számítógépes programozással, egyedi szoftverek fejlesztésével foglalkozó vállalkozásról beszélünk, jelentősnek tartottam a vállalatirányítási rendszerek jelentőségének részletesebb bemutatását, Magyarországgal való kapcsolatukat illetve a Magyarországon megtalálható vállalatirányítási rendszereket. A vállalatirányítási rendszerek bemutatás után elemeztem a vállalkozás környezetét. Az elemzést a mikro és makro környezet vizsgálatával végeztem. A mikrokörnyezet elemzése során a BCG-mátrix segítésével kategorizáltam a vállalkozás magas illetve alacsony piaci részesedéssel rendelkező termékeit, szolgáltatásait. McKinsey–Ge portfóliómátrix alapján elkészítettem a ZalaWare Kft. környezet és versenyhelyzet értékelését. Számításaim alapján a Kft. környezeti helyzete közepesen kedvező, a versenyhelyzete közepes erősségű. A makro környezet elemzésével megvizsgáltam a tényezők környezetre valamint a termékekre és a piacokra gyakorolt hatásait. A PEST-elemzést felhasználva megállapítottam a társaságra ható politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai tényezőket, melyek hatásait a vállalatra vetítve vizsgáltam. A SWOT-elemzés segítségével igyekeztem rávilágítani a vállalkozás gyengeségeire, erősségeire, lehetőségeire és veszélyeire. A tényezők, tulajdonságok felsorolása után készítettem egy táblázatot, melyben igyekeztem összefoglalni, azokat a teendőek, amelyeket a vállalkozásnak az eredményes működés érdekében meg kell tennie. Véleményem szerint a ZalaWare Kft. a javaslataim segítésével a jövőben egyedibbé és sikeresebbé tehetné tevékenységét. A Kft. érintettjeit, azaz stakeholdereit két csoportban (belső és külső érintettek) vizsgáltam. A belső érintetteknél a tulajdonosokat, a menedzsereket és a munkavállalókat ismertettem valamint a Kft.-re gyakorolt hatásukat. A külső érintettek bemutatása során látható, hogy egy kis vállalkozás életében is számos gazdasági szereplő és tényező játszik szerepet. Ismertettem a Kft. legnagyobb éves forgalommal rendelkező vevőit, a régióban megtalálható főbb versenytársakat, a szállítókat, a stratégiai partnereket, a meghatározó állami intézményeket, a helyi és önkéntes állampolgári közösségeket illetve a Kft. és a természeti környezet kapcsolatát. A stakeholder térkép segítéségével grafikusan ábrázoltam a Kft. életében fontos szerepet játszó érintetteket. A hatalom-érdek mátrix segítésével megmutattam azokat a szereplőket, érintetteket, akiknek a véleménye fontos a vállalati stratégia kialakításánál. Összességében elmondhatom, hogy a ZalaWare Informatikai Rendszerház Kft. működése jelenleg stabil, jelentős tőke állománnyal rendelkezik, és mint kisvállalkozás jelentős helyet foglal el a régió piacán. A jövőben egy sikeresen alkalmazott marketing és reklám stratégiával, valamint a vállalkozás stakeholdereinek figyelembe vételével illetve a mikro és makro tényezők folyamatos szem előtt tartásával a Kft. még nagyobb sikereket érhet el. Hosszútávon jelentős előrelépésekre tehet szert, ha igazodik a piac és az ügyfelek változó igényeihez és erősségeit a lehető legmagasabb szinten kihasználja.