520 |
3 |
|
|a Dolgozatom elkészítésének célja, hogy bemutassam az outsourcing módszert egy reklámpiacon tevékenykedő cég példáján keresztül, és alátámasszam hipotézisemet, miszerint sokkal költséghatékonyabb, ha bizonyos feladatok kiszervezésre kerülnek arra szakosodott külsős cégeknek. Utóbbihoz szekunder és primer kutatást egyaránt alkalmaztam. A dolgozatomat logikailag három nagy részre osztottam: szakirodalmi áttekintés, példaként választott cég bemutatása és empirikus kutatás. Irodalmi kutatásom során alapos képet adtam a szolgáltatás fogalmáról, hogy miért is ilyen bonyolult e definíció meghatározása, a szolgáltatási szektorról és annak fejlődéséről a kezdetektől napjainkig. Illetve szekunder kutatásomban bemutattam még az outsourcing technikát, mely nem csak globális gazdasági/iparági szinten, hanem vállalati szinten is egyre nagyobb teret követel magának. Vannak például olyan tipikus vállalati részlegek, vagy adott részlegeket érintő részfeladatok, amelyek egy bizonyos vállalati méret felett – vagy akár alatt- szinte biztosan kiszervezésre kerülnek. Ez a 10-15 évvel ezelőtt berobbant teljesen új üzleti stratégia, mellyel mind termékek, mind szolgáltatások előállítása és értékesítése esetén növelni tudják a hatékonyságukat. E technika lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy kisebb/nagyobb feladatokat átruházzanak más arra szakosodott intézményekre, ami számtalan előnnyel járhat, melyeket részletesen bemutattam a dolgozatban. Továbbá a példaként választott cég a POS-STUDIO Kft., ahol a féléves szakmai gyakorlatomat töltöttem. E cég széleskörű szolgáltatásokat kínál más vállalkozásoknak: A termékpalettán megtalálhatóak különböző marketingszolgáltatások grafikai tervezéstől, kivitelezésen át, egészen helyszíni szerelésig. A 13 hét alatt összegyűjtött tapasztalataim alapján készítettem egy részletes bemutatást három elemzési módszer segítségével: • SWOT analízis, mely a vállalati környezetet vizsgálja, segítségével egy olyan helyzetelemzést tudtam készíteni, mellyel könnyen átláthatóvá vált a gazdálkodó szervezet erősségei, gyengeségei, illetve lehetőségei és veszélyei. • PEST elemzés, mely alkalmazása során a szervezetre ható hosszabb távú környezeti irányokat vizsgálom meg és rendezem. • 7P marketingmix alapján, mely segítségével könnyen átláthatóvá vált a vállalkozás marketingstratégiájának minden egyes részlete. De az elemzések elvégzése előtt megvizsgálom a vállalkozás jelenlegi reklámpiaci helyzetet, továbbá górcső alá veszem a cég piaci pozícióját. Végül pedig primer kutatást végeztem, mellyel alátámasztottam, hogy a szakirodalmak által megfogalmazott módszerről a gyakorlati élet mindennapos szereplői hogyan vélekednek. Kutatási formaként mélyinterjút alkalmaztam. Interjúalanyaim multinacionális cégeknél dolgozó személyek voltak, akik eléréséhez a POS-STUDIO Kft. adott segítséget. Véleményeiket és tapasztalataikat összegeztem, majd következtetéseket vontam le. Mélyinterjúk után vettem két fizetési kategóriát, mellyel bérkalkulációt végezve megállapítottam, hogy mennyibe kerül minimum egy alkalmazott fenntartása. Ezen összegeket a legnépszerűbb közösségi oldalon feltett kérdésemre érkezett válaszok alapján határoztam meg, melyet a Kaposvári Egyetem Művészeti Karára járó hallgatók egyik privát csoportjában tettem közzé. Mindezek után összefoglaltam kutatásom alatt bennem kialakult véleményt, ismertettem következtetéseimet, melyek a dolgozatom írása közben fogalmazottak meg bennem. Emellett eddigi ismereteim és tapasztalataim alapján, megpróbáltam állást foglalni és megfogalmazni általam elképzelt jövőképet e területre vonatkozóan.
|