Az e-kereskedelmi trendek és elektronikus fizetési megoldások napjainkban

A XIX. században meglévő számítástechnikai technológia és a szinte mindenhol elérhető internet hozzáférés lehetővé teszi a kereskedők számára az online kereskedelem használatát. A mai rohanó világban az emberek többségének nincs elég ideje, hogy a boltokban órákat töltsenek vásárlással, ezért egyre...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Bedi Bence
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 05357nta a2200205 i 4500
001 dolg22576
005 20220421122322.0
008 190520suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Bedi Bence 
245 1 3 |a Az e-kereskedelmi trendek és elektronikus fizetési megoldások napjainkban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Bence Bedi 
520 3 |a A XIX. században meglévő számítástechnikai technológia és a szinte mindenhol elérhető internet hozzáférés lehetővé teszi a kereskedők számára az online kereskedelem használatát. A mai rohanó világban az emberek többségének nincs elég ideje, hogy a boltokban órákat töltsenek vásárlással, ezért egyre többen preferálják azoknak a vállaltokat, amelyek termékei vagy szolgáltatásai az világhálón keresztül is elérhetők. Témaválasztásomban a szakmai kíváncsiság vezérelt, amikor az e-kereskedelem és az online fizetési módok bemutatását és elemzését tűztem ki célul. Szerettem volna mélyebben belelátni azoknak a modern technológiák működésébe, amelyek napjainkban jellemzik az internetes vásárlások színterét. Mindemellett segített a választásban, hogy a kötelező szakmai gyakorlatomat egy számítástechnikai eszközöket forgalmazó cégnél töltöm, ahol a csaknem 15 éves üzlet tapasztalatának köszönhetően megismerhetem az online kereskedelmi folyamatokat és főbb jellemzőiket. Valamint motivált, hogy a téma viszonylag terjedelmes irodalommal rendelkezik, aminek a feldolgozása segíthet az elemző munkában. Továbbá már régóta szereplője vagyok az e-kereskedelemnek, hiszen rendszeresen vásárolok hazai és nemzetközi webshopokból, ezáltal már saját tapasztalatokkal is rendelkezem e téren. Dolgozatom első részében szeretném felvázolni az elektronikus kereskedelem fogalmát a legfontosabb jellemzők bemutatásával, úgy, hogy egy laikus ember számára is érthetővé váljon, hogy miről is szól az e-kereskedelem valójában. A bemutatást követően szeretném stratégiai szempontból elemezni a témát, illetve különböző példákkal szemléltetni a legújabb, feltörekvő technológiák és trendek működését. Befejezésül külön szeretnék kitérni az elektronikus fizetési módok bemutatására, hiszen megfigyelhető, hogy napjainkban a készpénz szerepe egyre inkább háttérbe szorul és felértékelődik az online fizetés jelentősége. A mai vállalatok, cégek számára létfontosságú, hogy náluk is elérhető legyen a vásárlás e módja, hiszen csak így tudnak versenyképesek maradni a piacon. Az online kereskedelmi tevékenységet választó kereskedőknek számos előnyt biztosít a kereskedelem e fajtája a hagyományossal szemben. Záródolgozatom során két fő téma kifejtését tűztem ki célul. Elsősorban azokat a legújabb trendeket akartam bemutatni, amely napjainkban leginkább jellemzik az elektronikus kereskedelmet. Rengetek forrást átböngészve arra a következtetésre jutottam, hogy legnépszerűbb trendnek a közösségi médiában való tevékenység, illetve az influencerek alkalmazása számít. Ez nem is annyira meglepő, hiszen a hétköznapi életben rendszerint lehet találkozni az Instagram vagy Facebook oldalakon az egyes vállalatok bejegyzéseivel, ahol valamely terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek. De nemcsak a vállaltok személyes oldalain, hanem az általuk felkért influencerek is nagy népszerűségnek örvendenek ezeken a közösségi oldalakon. Másrészről az online fizetési módok ismertetését választottam. Egy vállalat számára fontos, hogy minél több fizetési mód legyen a kínálatában, hiszen így mindenki a saját igényeinek megfelelően tud választani a fizetési alternatívák közül. Napjainkban már számos készpénzmentes fizetési eszköz áll a vásárlók rendelkezésére. Ezek használata gyors és egyszerű tranzakciót tesznek lehetővé. Az elemzett források ismeretében megfigyelhető, hogy az online fizetés használata kevés országban tudta felülmúlni a készpénzes fizetést. A legtöbb országban online rendelések esetében továbbra is a készpénzes fizetési lehetőséget választják. Ennek legfőbb oka, hogy az emberek szkeptikusak a rendszer biztonságát illetően. Meggyőződésem, hogy amennyiben az online fizetési rendszereket üzemeltető vállalatok maximálisan megbízható rendszereket működtetnének, tovább növekedne az online fizetési eszközöket használók száma. Egyértelműen elmondható, hogy az elektronikus kereskedelem a világ egyik legfelkapottabb üzletága. A technológia, az internet fejlődésével, az internetes felhasználók számának robbanásszerű növekedésével egyre nagyobb szerepet tölt be az online kereskedelem az emberek életében. Napjainkban már szinte mindenki számára elérhető az a technikai háttér, amelynek köszönhetően bárki az otthonából vásárolhat. 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a elektronikus fizetés - készpénzkímélő fizetés 
695 |a influencer marketing 
695 |a social media 
695 |a SWOT analízis 
700 1 |a Ujj Ferenc Tamás  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/22576/1/bedi%20bence_2019m%C3%A1j.pdf  |z Dokumentum-elérés