Digitalizáció fejlődése az elektronikus bankolásban

Záródolgozatomban a banki digitalizáció fejlődését mutatom be a lakossági üzletágban használt alkalmazások és rendszerek részletes prezentálásával. Az ország legnagyobb kereskedelmi bankjában számos innovatív megoldást vezettek be a 2010-es évektől kezdődően. Arra hívom fel a figyelmet, hogy mit n...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kránicz Vivien
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03339nta a2200217 i 4500
001 dolg22642
005 20210614185745.0
008 190520suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kránicz Vivien 
245 1 0 |a Digitalizáció fejlődése az elektronikus bankolásban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Vivien Kránicz 
520 3 |a Záródolgozatomban a banki digitalizáció fejlődését mutatom be a lakossági üzletágban használt alkalmazások és rendszerek részletes prezentálásával. Az ország legnagyobb kereskedelmi bankjában számos innovatív megoldást vezettek be a 2010-es évektől kezdődően. Arra hívom fel a figyelmet, hogy mit nyújtanak ezek a szolgáltatások; applikációk a felhasználók számára, miért éri meg és hogy hogyan kell hatékonyan használni őket, annak érdekében, hogy a hétköznapok pénzügyi ügyintézése kényelmesebben és gyorsabban történjen. Hazai bankok tekintetében az a ritkább példa, aki nem tudja felvenni más bankokkal szemben a digitalizációs versenyt, ugyanis az ügyféligények gyorsuló ütemben növekednek, és aki ezeknek nem tud megfelelni az kedvezőtlen helyzetbe kerülhet. A folyamatosan bővülő digitális csatornák alkalmazásával ma már szinte minden szolgáltatás elérhető bankfiókon kívül, banki tanácsadó személyes jelenléte nélkül. Az OTP Bank által létrehozott OTPdirekt felület országos szinten az egyik legnépszerűbb internetbanki szolgáltatás, melynek bemutatására nagy hangsúlyt fektettem. Kiemeltem azon tulajdonságit és újdonságait, mely sokak számára új funkció, illetve más bankok nem is tudják biztosítani ügyfeleik számára. Nem véletlen, hogy az OTP Bank évek óta az élen jár a technológiai újítások tekintetében, hiszen magasan a legjobb eredményeket érik el a csoport által kifejlesztett az applikációk a felmérések alapján. Dolgozatom második felében ezeket a mobilalkalmazásokat helyeztem előtérbe. Használatukkal kézben tarható a pénzügyek kezelése, a tőzsde világa vagy egyszerűen létrejöhet a készpénzmentes fizetés is. A pénzintézet elsődleges célja, hogy az applikációk bővítésével és használatukkal kiegészítse a fióki ügyintézést és, hogy az ügyféligény és a szolgáltatások fejlődésének körforgásába aktívan becsatlakozzon. Elsőként hozta létre az Országos Takarék Pénztár az innovációs fiókot – LAB-ot. Ennek köszönhetően jól látható, hogy milyen irányba halad a bankvilág. A következő generációs fiók prototípusa nagyon jól szerepel éles környezetben. A Startup program sikereit tekintve és a jövőben létrejövő együttműködésre való tekintettel, biztos vagyok benne, hogy rengeteg új utat nyitnak meg a jövő banki termékeit és szolgáltatásait illetően, hiszen az IT terület kiemelt szerephez jutott az elmúlt évek során a bankszektorban. 
695 |a pénzintézet 
695 |a digitalizálás - digitalizáció 
695 |a innováció 
695 |a IT - információtechnológia 
695 |a ügyféligény 
695 |a OTP Bank Nyrt. 
700 1 |a Márkus Mónika  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/22642/1/kr%C3%A1nicz_viven_2019m%C3%A1j_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés