Termelés hatékonyságának növelése a Schneider Electric Zrt.-nél

Dolgozatomban arra törekedtem, hogy olyan feladattal foglalkozzak, ami elősegíti a munkahelyem fejlődését. Minden vállalat a fogyasztói igények kielégítésére törekszik nyereség elérése mellett, ezért próbálják a kézi munkaerőt a lehető legalacsonyabb szintre csökkenteni és ahol lehetséges korszerű t...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Bertók Eszter
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03063nta a2200205 i 4500
001 dolg22646
005 20210614185746.0
008 190520suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Bertók Eszter 
245 1 0 |a Termelés hatékonyságának növelése a Schneider Electric Zrt.-nél  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Eszter Bertók 
520 3 |a Dolgozatomban arra törekedtem, hogy olyan feladattal foglalkozzak, ami elősegíti a munkahelyem fejlődését. Minden vállalat a fogyasztói igények kielégítésére törekszik nyereség elérése mellett, ezért próbálják a kézi munkaerőt a lehető legalacsonyabb szintre csökkenteni és ahol lehetséges korszerű technológiákkal kiváltani azt. Ez alól nem kivételek a termelő vállalatok sem. Záródolgozatomat a Schneider Electric Hungária Zrt. minőségügyi osztályán írtam, mely a világ egyik vezető vállalat a villamos ipar területén. Gyakorlatom során megismertem azokat az elveket, illetve szemléleteket, amelyek szerves részét képezik a vállalat mindennapjainak, ilyen a LEAN szemlélet, Toyota termelési rendszer vagy a Just In Time koncepció. Bemutattam a kismegszakítók főbb paramétereit és technikai adatait, majd a cégen belüli feladatomat képező Helios kismegszakító mindkét típusának felépítését és termelési folyamatát. A vállalatnál töltött idő alatt a Helios terület folyamatfejlesztésében segítettem, hiszen a kézi és a gépi sor hatékonysága egyaránt alul maradt a tavalyi évhez képest. A termelési egységben eltöltött idő alatt felmértem az egyik legégetőbb problémát, a szerelő cellák nem ergonomikus kialakítását, ezt a folyamatok alapos megfigyelésével, valamint a dolgozók észrevételei alapján szűrtem ki. A meglévő adatokat sikeresen elemeztem, majd számításokkal igazoltam a sor áteresztőképességet, illetve a karbantartási időt. Ezek alapján a hiba nem a gépi, hanem a kézi szerelősoron keresendő, hiszen az ott dolgozóknak éves átlag alapján naponta 23 alkalommal kell a gépet átállítania. A termelésben a kézi szerelősorok lineáris elrendezésűek, ezért a távolságból adódóan magas a sorozatváltásra fordított idő. Ennek megfelelően az elsajátított LEAN gondolkodásmód segítségével tettem javaslatot egy lehetséges megoldásra, az „U” alakú cella kialakításra. A dolgozók szemszögéből vizsgálva ez egy ergonomikusabb és hatékonyságot növelő kialakítást jelent, hiszen a távolság így nagyjából az eddiginek a felére csökkenne, valamint az alkatrészek az óramutató járásával ellentétes irányban áramolnak a termelési és gyártási folyamat alatt. 
695 |a lean 
695 |a Toyota termelési rendszer (TPS) 
695 |a Just In Time 
695 |a hatékonyság 
695 |a folyamatfejlesztés 
700 1 |a Szabó László  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/22646/1/bert%C3%B3k_eszter_2019m%C3%A1j_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés