Forest Hungary beszerzési rendszere és informatikai támogatása

A záró dolgozatom témájának a Forest Hungary Kft. bútoripari vállalat beszerzési rendszerének, raktározásának és informatikai támogatásának bemutatását választottam. Sokszor merült fel bennem az a kérdés, hogy mégis, hogy képesek a sok beszállító partner, a sok rendelés, a raktár épületek és a renge...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Orbán Szilárd
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 06107nta a2200229 i 4500
001 dolg22648
005 20210614185747.0
008 190520suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Orbán Szilárd 
245 1 0 |a Forest Hungary beszerzési rendszere és informatikai támogatása  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Szilárd Orbán 
520 3 |a A záró dolgozatom témájának a Forest Hungary Kft. bútoripari vállalat beszerzési rendszerének, raktározásának és informatikai támogatásának bemutatását választottam. Sokszor merült fel bennem az a kérdés, hogy mégis, hogy képesek a sok beszállító partner, a sok rendelés, a raktár épületek és a rengeteg termék között kialakítani egy tökéletesen működő rendszert. A szakmai gyakorlatom során, választ kaptam erre a kérdésre. A dolgozatom első fejezetében egy rövid bevezetőben leírom, hogy valójában mivel fogok foglalkozni a cégnél, és miről fog szólni a záródolgozatom. A következő fejezetben kutatásokat végezve és szakirodalmakat felhasználva a logisztika alapjairól, definíciójáról és a beszerzési logisztikáról írok. Véleményem szerint, ahhoz hogy valaki megértse a beszerzés folyamatait, a logisztikai rendszer működését is meg kell ismernie. A harmadik részben a gyakorlatomnak helyt adó 29 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Forest Hungary Kft. piaci helyzetét, erőforrásait, termék csoportjait, raktárkapacitását mutatom be. A dolgozatom során a legnagyobb hangsúlyt a beszerzés folyamatainak elemzésére, részletes leírására fordítottam. A beszerzés folyamata a termékek bevezetésével kezdődik. A Forestnél a termékek bevezetéséért és fejlesztéséért egy megbízott csapat felelős, akik a folyamatos piackutatás mellett részt vesznek vezető gyártók által szervezett kiállításokon és kutatják az új termékeket. A beszállító partnerekkel a kapcsolatot a beszerző munkatársak tartják. A beszerzési folyamat következő lépése a rendelés, ez a Forestnél partnerenként változó a széles termék paletta miatt. Ugyanis van termék, amire nagyobb igény van és van, amire kevesebb. A rendeléseket a 2018-ban bevezetett folyamatosan fejlődő Vectory vállalatirányítási rendszerben végzik. A rendeléseket cégekre osztva termékekre lebontva egyesével vizsgálják a program által generált havi átlag fogyások alapján. A leadott rendeléseket egyeztetik a beszállító partnerek kapcsolattartóival és ha minden rendben megrendelik az árut. A cég legtöbb beszállító partnere Európán belül található meg, de van pár Távol-Keleti partnerük is. A fuvarok szervezését többféleképpen oldják meg. Vannak beszállítók, akik maguk szervezik a fuvart, azonban dolgoznak olyanokkal is, akikhez a cég szervezi. A cég legtöbb beszállító partnere olasz származású, velük heti szinten tartják a kapcsolatot. Olaszországi partnerekhez heti rendszerességgel indítanak gyűjtő kamionokat, szerződött fuvarozó cégeken keresztül. A dolgozatom az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer bemutatásával, használatának menetével folytatom. Közösségből belföldre történő árutovábbítás esetén EKÁER szám igénylése Magyarországon kötelező, ha a megszabott tömeget és/vagy árat eléri a szállítmány. A szám igénylése cégenként, és tehergépkocsinként szükséges. A rendelés leadás után a beszállító partner cég kiállít egy számlát, amely alapján a szükséges adatok megadásával a beszerzés munkatársai igényelnek egy EKÁER számot. Ha az áru beérkezett a CMR ellenőrzése után, a lerakodás dátumát megadva, az EKÁER-t le lehet zárni. Az áru beérkezése után egy megbízott raktári munkatárs átadja a beszerzésnek a szállítmány dokumentumait, köztük a számlát, ami alapján érkeztetik az integrált vállalatirányítási rendszerben. A vállalat irányítási rendszerben a rendelési szám megadásával, a megrendelt termékeket és mennyiségüket számla alapján ellenőrizni kell, ha minden rendben érkeztetni lehet a cikkeket. A gyakorlatom során lehetőséget kaptam arra, hogy betekintsek a raktári folyamatok működésébe. A cégnek komoly feladat, hogy a termékeket optimálisan ossza szét az összesen 15000 négyzetméteres raktárak között. A Forest rendelkezik 2 darab automata lapraktárral, aminek köszönhetően rengeteg fizikai munkát megspórolnak. A bútor-, munkalapok raktározása kézi erővel nem hatékony folyamat, mivel nagyobb a helyigénye és több a sérülés lehetősége. Tehát az automata lapraktározási rendszer bevezetésével raktárkapacitást és munkaerő kapacitást szabadítottak fel. A záródolgozatom következő részében a Vectory vállalatirányitási rendszert fejlesztő Vector Kft.-t és az integrált rendszer működését mutatom be. A vállalatirányítási rendszert 2018-ban vezették be, de fejlesztését már előtte másfél évvel elkezdték, hogy az üzembehelyezése után, már megfelelően funkcionáljon. A rendszer bevezetésével a Forest hatékonyabban tudja optimalizálni a készletet és lehetőség nyílt naplózásra, ennek köszönhetően vissza lehet keresni és ellenőrizni a felhasználók tevékenységét. A rendszer logikus felépítésű ennek köszönhető, hogy gyorsan elsajátítható a kezelése. A moduljai összekapcsoltan működnek, ezért elég egyszer rögzíteni az adatokat és a rendszerhez kapcsolt gépeken láthatók lesznek. 
695 |a logisztika 
695 |a beszerzési logisztika 
695 |a készletezési stratégia 
695 |a termék bevezetés 
695 |a vállalatirányítási rendszer 
695 |a Vectory (integrált vállalatirányítási és ügyviteli rendszer) 
695 |a Forest Hungary Kft. (Zalaegerszeg) 
700 1 |a Balogh Csaba  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/22648/1/orb%C3%A1n_szil%C3%A1rd_2019m%C3%A1j_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés