Keresletirányítás a Creaton South-East Europe vállalatnál

A Creaton SEE Kft-nél eltöltött időszak alatt úgy érzem rengeteget tanultam a logisztika egyes területeiről, főleg a vállalat vevőszolgálati részébe nyertem betekintést, mivel időm döntő többségét ott töltöttem el, emellett a készletgazdálkodás folyamatit is szemügyre vehettem, amit nagyon érdekesne...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Oszkai Péter
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:A Creaton SEE Kft-nél eltöltött időszak alatt úgy érzem rengeteget tanultam a logisztika egyes területeiről, főleg a vállalat vevőszolgálati részébe nyertem betekintést, mivel időm döntő többségét ott töltöttem el, emellett a készletgazdálkodás folyamatit is szemügyre vehettem, amit nagyon érdekesnek, és bonyolultnak találtam.  Szakdolgozatom célja az, hogy bemutassam azt, milyen szerteágazó is ez a készletgazdálkodási folyamat a cégnél. A vállalat kulcsfontosságú ágazatáról van szó, ez nem is kérdés, hiszen a Demand Manager kapcsolatban áll az ellátási lánc szinte minden tagjával, és Ő hozza egyensúlya a sales és a termelés igényeit egyaránt, a hatékony működés érdekében. Emellett az előrejelzések, és riportok fontosságát sem szabad elhanyagolni. Az előrejelzés előre tekint, a riport pedig visszacsatolja azt, mennyire volt pontos az előrejelzés, ez biztosítja, hogy egyre precízebben tudja munkáját végezni a Demand Manager.  Szakdolgozatomat úgy építem fel, hogy először bemutatom a Creatont mint vállalatot, és azon belül is kitérek a logisztika részleg felépítésére, majd bemutatom a keresletirányítás elhelyezkedését a vállalat struktúrájában, ezzel együtt a Demand Managerét, szerepét, és feladatköreit. Ezek után három témakört taglalok elméleti vonatkozásban, a volumen allokációt, a termeléstervezést, és az értékesítés előrejelzést. Ezekre azért van szükség, mert fontos szerepet töltenek be a keresletgazdálkodási folyamatban, és a soron következő hosszabb témakör megértéséhez elengedhetetlenek. Ez a témakör pedig a költségvetés tervezés, ahol a cégen belüli tervezést boncolgatom mind hosszabb távra, mind heti szintre lebontva. A következő két témakörben az eredmények nyomon követesét írom le, ahogyan a vállalatnál zajlik. A jelentések felelnek azért, hogy naprakészen nyomon lehessen követni a cég teljesítményét, gondolok itt például a készletek alakulására, vagy a tervhez képesti aktuális eladási számokra. A KPI-ok is nyomon követésre szolgálnak, például a cégen belüli teljesítményeket tudják monitorozni velük.  Dolgozatom utolsó részében pedig néhány hibát szeretnék feltárni, amiket gyakorlatom alatt figyeltem meg, és ezekre próbálok megoldási javaslatokat kitalálni. Ezen kívül készítek egy interjút a cég Demand Managerével, amiben arról kérdezem, Ő milyen hibákat lát a rendszerben, amik nekem esetleg nem tűnnek fel, és milyen fejlesztési tervek esedékesek a vállalatnál.