Egy professzionális szolgáltatás kihívásai - igények és válaszlehetőségek

Szakdolgozatom fő kérdéskörét a számviteli szolgáltatások, mint professzionális szolgáltatásoknál megjelenő menedzsmentkihívások elemzése, valamint az ügyféloldali kihívások felmérése és elemzése jelenti. Kutatásom során vizsgálom, mennyire elégedettek az ügyfelek az általuk fizetett könyvelési díj...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Hegedüs Anita
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
Description
Summary:Szakdolgozatom fő kérdéskörét a számviteli szolgáltatások, mint professzionális szolgáltatásoknál megjelenő menedzsmentkihívások elemzése, valamint az ügyféloldali kihívások felmérése és elemzése jelenti. Kutatásom során vizsgálom, mennyire elégedettek az ügyfelek az általuk fizetett könyvelési díjjal; továbbá, hogy mennyire lehet elkülöníteni az alap- és a kiegészítő szolgáltatások körét e szektorban. Tanulmányozom, hogy milyen gyakran veszik igénybe az ügyfelek az egyes szolgáltatásokat valamint, hogy mely szempontokat tartanak fontosnak az ügyfelek a szolgáltatási folyamat során. Primer kutatási módszerekkel keresem a választ azokra a kérdésekre, hogy mely szempontok alapján választják ki könyvelőjüket, és hogy mennyire elégedettek az ügyfelek jelenlegi könyvelőjükkel. Vizsgálom továbbá, hogy milyen változásokon mentek át a számviteli szolgáltatások a rendszerváltás óta, hogy milyen szolgáltatáselemeknél beszélhetünk professzionalitásról. Diagnosztizálom, hogy milyen kihívásoknak kell jelenleg megfelelni a piac kínálati oldalán, valamint, hogy mennyire gondolkodnak ma proaktívan a szolgáltatók. Primer kutatási módszerek segítségével keresem a választ arra, hogy hogyan készüljenek fel a szolgáltatók a várható változásokra, hogy mely számviteli szolgáltatási területeken várható a robotizáció és hogy hol lehet standardizálni a folyamatokat. Kutatásom célja, hogy feltárjam a számviteli szolgáltatások piacán felmerülő kihívásokat, rangsoroljam azokat, azonosítsam a kiváltó okait, s megkeressem a problémák, kihívások megoldására a megfelelő válaszokat. Célom, hogy ezzel támogassam a számviteli szolgáltatókat, s döntéseik meghozatalához támpontokat adjak. Törekvésem, hogy gyakorlatban hasznosítható megoldási javaslatokat fogalmazzak meg részükre. A kutatásom során kvalitatív és kvantitatív módszereket is alkalmaztam. Kvalitatív módszerek közül a mélyinterjút és a honlapkutatást választottam. A kvantitatív kutatási technikák közül a kérdőíves megkérdezés mellett döntöttem. Kutatásomban felhasználtam azokat a személyes tapasztalatokat is, melyeket több, mint 3 éves duális gyakorlatom alatt egy könyvelőirodában szereztem. E kutatások azt mutatják, hogy jelenleg humánerőforrás gondokkal, technológiai és ügyféloldali problémákkal küzdenek e szervezetek vezetői. Az ügyfelek többsége elégedett számviteli szolgáltatójával és megfelelőnek találja a fizetett könyvelési díj nagyságát, mivel ez elmondásuk szerint arányos az elvégzett munka mennyiségével és minőségével is. A kérdőív alapján jól elhatárolható az alap- és kiegészítő szolgáltatások köre, valamint a szolgáltatási folyamat során legfontosabb tartott szempontok. Dolgozatomban a problémák azonosítása mellett a kihívások kezelésére alkalmas megoldásokkal is foglalkozom.