A győztes mindent visz!? Párhuzamok és eltérések a sport coach és a business coach között

Dolgozatom témája a sport coaching és a business coaching összehasonlítása, párhuzamok és eltérések keresése, vizsgálata. A téma elején a szakirodalmat felhasználva megvizsgálom, bemutatom, hogy mit jelent a coaching, milyen szakaszai vannak egy folyamatnak, milyen kérdésekre keressük a választ, ki...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Nagy Annamária
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04582nta a2200205 i 4500
001 dolg25633
005 20220420130507.0
008 200617suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Nagy Annamária 
245 1 2 |a A győztes mindent visz!? Párhuzamok és eltérések a sport coach és a business coach között  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Annamária Nagy 
520 3 |a Dolgozatom témája a sport coaching és a business coaching összehasonlítása, párhuzamok és eltérések keresése, vizsgálata. A téma elején a szakirodalmat felhasználva megvizsgálom, bemutatom, hogy mit jelent a coaching, milyen szakaszai vannak egy folyamatnak, milyen kérdésekre keressük a választ, kik az alanyai és milyen típusai lehetnek. Bemutatok néhány eszközt, illetve folyamatmodellt is. Ezt követően a sikerrel foglalkozom. Ezt kétféle megközelítésben vizsgálom, egyrészt elemzem, hogy mi szükséges a sikerhez, ha azt csupán objektív mércével mérem. A mérhető teljesítmények között egy szint fölött már elhanyagolható a különbség, mégis más lesz sikeres, más ér a dobogó csúcsára. Ez esetben a sikert a környezetünk határozza meg, kit ismer el a tágabb világ. A nem mérhető siker vizsgálata esetén ugyanezt figyelhetjük meg, az lesz sikeres, akit sikeresnek fogad el a környezete. Ha a sikert az egyén szempontjából vizsgáljuk, akkor már árnyaltabb a kép, hiszen mindenki sikeres, aki annak tartja magát. Azaz nem kell világcsúcsot elérni egy amatőr sportolónak, vagy országos hírnevet szerezni egy vezetőnek vagy egy szakembernek, ha ő a saját mércéjével mérve sikeresnek gondolja magát, akkor az is. Tekintve, hogy a coaching az egyének vagy csapatok, csoportok elakadásaival, problémáival, céljainak elérésével foglalkozik, ez utóbbi megközelítés közelebb áll hozzá. A sikertényezőket vizsgálva, a sport és az üzlet területének összehasonlíthatósága érdekében bemutatom, hogy mi szükséges az üzletben és a sportban ahhoz, hogy valaki sikeresnek mondhassa magát. Itt a motivációval, az önbizalommal, céltudatossággal, fókuszálási képességgel, kommunikációs képességgel, kitartással találkozunk. Ezek a tényezők mindkét területen fontosak ahhoz, hogy valaki sikeresnek mondhassa magát. Ezt követően elemzem a sport coachingot és a business coachingot is az alábbi szempontok figyelembe vételével: -          Miben térnek el az általános coachingtól a folyamatok? -          Kik lehetnek az alanyai? -          Milyen témákkal foglalkozhatnak a coaching ülések? A vizsgálatom másik fontos része a gyakorlati coaching. Az általam lefolytatott mintegy 15-20 coaching beszélgetés során rengeteg tapasztalatra tettem szert. Ezek eredményét önreflexió alkalmazásával szintén összefoglalom a dolgozatban. A dolgozatot a sport coaching és business coaching összehasonlításával zárom, amelynek eredménye, hogy a sport és az üzlet kölcsönösen hat egymásra. A két terület (sport és üzlet) magas szinten való „műveléséhez” hasonló képességek, készségek szükségesek. Kutatások igazolták, igazolják, de a mindennapi életünkben, a környezetünkben is megfigyelhető akár, hogy azok a vezetők, akik sportoltak korábban, vagy jelenleg is sportolnak akár profi, akár amatőr szinten, sokkal tudatosabbak, sokkal inkább céltudatosak, kitartóak és erősebb koncentrációra képesek, hiszen ezek a sikeres sportoló képességei is. A fejlesztendő területek emiatt nagyon hasonlítanak egymásra. Az összehasonlítás során készítettem egy modellt is, amellyel a jövőben – további kutatást és gondolkodást követően – akár dolgozni is lehet az üzletemberek, vezetők vagy akár a sportolók elakadása, változtatási igénye esetén is. A modellben megfeleltettem bizonyos helyzetekben a sportbeli és egy projekt megvalósításához köthető eseményeket. Azt gondolom, hogy ezekkel – akár vizuális, kártyán való megjelenítés segítségével – eredményesebben lehet dolgozni az ügyféllel, segítheti a megfelelő megoldás megtalálásában, vagy az adott helyzetben kialakult érzései kifejezésében is. 
695 |a business 
695 |a coaching 
695 |a sport 
695 |a sportoló 
695 |a vezető 
700 1 |a Takács Dávid  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25633/1/nagy_annam%C3%A1ria_2020m%C3%A1j.pdf  |z Dokumentum-elérés