Summary: | Záródolgozatom a gépjármű flottamenedzsment általános ismertetésével foglalkozik, hogy a folyamat egyes láncszemei miként kapcsolónak össze. A dolgozat tartalmi részének döntő többségét a BVT Flottakezelő Kft. példáján vezettem végig, melynek fő profilja az operatív lízing, ami tartós bérletként is ismert. Folyamatosan változó világunkban, mindig megjelennek újabb trendek, irányok, így van ez a vállalkozások gépjárműflotta kezelésével is. A cégek döntő többségben nagy hangsúlyt fektetnek a rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználására, gondolva itt például a pénzügyi vagy a humán erőforrásokra. Egy nem megfelelően kezelt flotta többletköltségekkel járhat, az alkalmazottakra terhelt adminisztrációs feladatokról nem is beszélve, így egyre nagyobb teret hódít magának a gépjárműflotta kezelésének kiszervezése, hogy költségeiket optimalizálják. Egyre jobban kiszorulnak a konzervatív alternatívák, mint például a saját tőkéből történő beruházás vagy a klasszikus bankhitel használata és ismerik fel a nyílt- vagy zártvégű pénzügyi lízingben vagy operatív lízingben rejlő lehetőségeket. Operatív lízing esetén nem csak finanszírozás történik, hanem kapcsolódó szolgáltatásokat is tartalmazza a bérleti díj ügyféltől függően, jól tervezhető és állandó az ügyfelek számára. Az eszköz tulajdonosa mindvégig a flottakezelő cég, az ő könyveiben szerepel és az amortizációt is ő számolja el, a bérbe vevő csak használati jogot szerez, így nem ront a vállalkozása hitel felvevőképességén. Tulajdonképpen egy bérleti konstrukció, melynek díja költségként elszámolható. Természetesen ügyfélfüggő, hogy a szerződés mely szolgáltatáselemeket tartalmazza. Az elmúlt években egyre nagyobb teret hódít magának és napjainkban a legnépszerűbb lehetőség céges autóhasználat esetén.
|