520 |
3 |
|
|a A világ elindult egy olyan irány felé, ahol a hagyományos módszereket, felváltják a digitális megoldások. Az emberek állandó rohanásban vannak, ezért egyre többen próbálják otthonról, interneten keresztül elintézni az ügyeiket. Ahhoz, hogy egy vállalat a piacon erős szerepet töltsön be, a legmagasabb szinten kell biztosítani az ügyfél kiszolgálást. Témaválasztásomban fontos szerepet játszott, hogy szakmai gyakorlatomat az OTP Bank Nyrt. Lenti Bankfiókjában végeztem. Betekintést kaptam miként jelennek meg a digitális megoldások a pénzintézet szolgáltatásaiban. Az innováció ezen a téren is folyamatos. Manapság a bankfiókok igénybevétele nélkülözhető a gyors tranzakciók elvégzése érdekében. Saját tapasztalatból állíthatom, hogy a környezetemben élő emberek, csak akkor mennek be a fiókokba, ha arra tényleg szükség van. Gondolok itt a magasabb hozzáadott értékű komplex szakmai tanács igénybe vételére, hitelfelvételre. Utalásokat, lekérdezéseket, mobilkészülékre való pénzfeltöltéseket otthonról intézik az ügyfelek. Én ezt preferálom, mivel rengeteg papírt megspórolunk vele, nem kell alkalmazkodni bankfióki nyitva tartáshoz, sorban állásokhoz, pillanatok alatt elintézhető minden ügy online. Egyre elterjedtebbek lesznek a készpénz nélküli fizetési módok. Az emberek többségének nélkülözhetetlen eszközükké vált az okos telefonjuk, én is ebbe a csoportba tartozom, ezért is örülök azoknak a mobilfizetési innovatív megoldásoknak, amik megkönnyítik a minden napi vásárlásokat. A dolgozatban be is mutatok két ilyen szolgáltatást. Továbbá megemlítem a pénzügyi szektor új szereplőit, a FinTech-megoldásokat, amik egyszerűbbé, hatékonyabbá, vagy széles körben elérhetőbbé teszik a hozzáférést a pénzügyi termékekhez és szolgáltatásokhoz. Ezt egy magyar és egy külföldi startup cég bemutatásával is szemléltetem. A mostani koronavírus által kialakult helyzetben különösen hasznosak az elektronikus úton nyújtott szolgáltatások. Senki nem kerül olyan szituációba, hogy valamilyen ügye rendezetlen maradna a jelenlegi körülményekben. Továbbá nincsen veszélyeztetve a saját és a banki dolgozók egészsége sem. Záródolgozatomban tehát leginkább az OTP Bank által nyújtott innovatív szolgáltatásokat igyekeztem bemutatni, aminek a feltérképezéséhez rengeteg segítséget kaptam a szakmai gyakorlatom során. Szemléltetem a mobilfizetési lehetőségeket, illetve ismertetem az új pénzügyi szereplők megjelenését. Ahhoz, hogy ezekre a „modern” szolgáltatáskora átálljanak az emberek, még idő kell. Gyakorlatom során tapasztalhattam, hogy a fiatalabb generáció teljes mértékben vevő az innovációkra. Az idősebbek között vegyes az eloszlás. Vannak akik befogadják és alkalmazzák, egy másik réteg próbálja megtanulni, de kicsit még tartózkodik tőle, illetve találkoztam olyan ügyfelekkel is, akik teljesen elzárkóznak a fejlesztésektől. Ez természetesen elfogadható, idősebb korban nehezebb azonosulni a modernizációval és el sem várható, hogy ezekhez hozzászokjanak. Meggyőződésem, hogy a jövőben rendkívül sok új fejlesztésnek leszünk majd a szemtanúi. A technológia fejlődésének és az internetes felhasználók számának növekedésének eredményeképpen az online ügyintézés fog előtérbe kerülni a pénzügyi szférában.
|