A duális képzés szerepe a Zalavíz Zrt.-nél folyó informatikai fejlesztések területén

Szakdolgozatom fő témája a duális képzés szerepe és bemutatása a partnervállalatnál. Cégbemutatás, illetve a cégen belüli vállalati kultúrát, a duális képzés fogalmát elméleti és gyakorlati oldalról szemléltettem. A duális képzés eredetét, mely nem csak a felsőoktatásban jelentkezik és nem kizárólag...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Csontos Péter
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03838nta a2200229 i 4500
001 dolg25688
005 20211028095643.0
008 210713suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Csontos Péter 
245 1 2 |a A duális képzés szerepe a Zalavíz Zrt.-nél folyó informatikai fejlesztések területén  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Péter Csontos 
520 3 |a Szakdolgozatom fő témája a duális képzés szerepe és bemutatása a partnervállalatnál. Cégbemutatás, illetve a cégen belüli vállalati kultúrát, a duális képzés fogalmát elméleti és gyakorlati oldalról szemléltettem. A duális képzés eredetét, mely nem csak a felsőoktatásban jelentkezik és nem kizárólag ezen a területen vált kiemelkedően hasznos képzési módnak, továbbá a Zalavíz Zrt. duális képzésben tanúsított társadalmi felelősségvállalását ismertettem. Informatikai téren egy komplett hálózati rendszert átlátni és menedzselni. Az eszközgazdálkodási problémák észrevétele szoftver és hardver oldalról, melyet segítségemmel optimalizáltunk és bevezettünk a cégnél. A Zalavíz által biztosított licence képzésnek köszönhetően új licencelési folyamatot javasoltam a cégnek. Következő fejezetben az auditra való felkészülést, lebonyolítását, menetét mutattam be, amit minden évben teljesítenünk kell. Adatok bekérése, hálózati architektúra és topológia készítése, kockázatelemzés készítése, katasztrófa elhárítási terv készítési eljárásának megismerése. Más vízművekkel való közös konferencia, eszmecsere, az audit tapasztalatainak megosztásának a tapasztalatait ismertettem. A partnervállalatnál felmért a felhasználók biztonság tudatosságát felmértem a kérdőívemmel. A kutatásom eredményét ismertettem diagrammok segítségével. Jövőbeli kötelességünk a GDPR jelentését és foganatját a Zalavízre tartozó törvényi előírások megismerését, felkészülését, aminek a tervezési fázisait dolgoztam ki. Következő nagyobb témaköröm az E-közmű, Objektumkezelő és a térinformatika. Beszámoltam a törvényi előzményéről. Az objektumok kapcsolatát és egy új programrendszer működésének megismerését mutattam be. Alap és szakági térképek migrálási folyamatát ismertettem. Végül a duális képzésben átélt tapasztalataimat pozitív és negatív benyomásokat gyűjtöttem össze. Javaslataim megfogalmazása, észrevett hiányosságok leírása, mint például a duális órarend megszervezése, ami a duális képzésben résztvevő hallgatókra nézve új tantervet és külön, a nappalis órarend elválasztását indítványozhatná, tehát adott szakon lévő duális hallgatók akár más időpontba és tanterv szerint haladnának a többi nappalis hallgatókhoz képest. Egy közös internetes felület az intézmény és a partnercégek között, ahol a duális hallgatók eredményeit nyomom követheti a vállalat, és a projektmunkákat is ezen az egységes felületre töltenék fel a hallgatók. Duális workshopokat kiegészíteni céglátogatásokkal a duális partnercégeknél, melyen lehetőségük lenne leendő és már a képzésben részt vett hallgatóknak is részt venni. Ezen javaslatokkal véleményem szerint eredményesebb képzést lehetne biztosítani a hallgatók számára. 
695 |a duális képzés 
695 |a gyakorlatorientáltság 
695 |a információbiztonság 
695 |a adatkezelés 
695 |a vállalati informatika 
695 |a Zalavíz Zrt. (Zalaegerszeg) 
695 |a Zalaegerszeg (Zala) 
700 2 |a Nagyné Halász Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25688/1/11636_csontos_p%C3%A9ter_2018_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés