A Pannon Fejlesztési Alapítvány marketingstratégiájának kidolgozása

Szakdolgozatom központi témájaként a marketingstratégiát és annak elemeit vizsgáltam átfogóan az elméleti szakirodalom felhasználásával, elemezve, hogy mások milyen módszereket alkalmaznak, milyen jó gyakorlatokat ismernek, ezek alapján pedig olyan megközelítést dolgoztam ki, amely alkalmazható a Pa...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Csabi Virág
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 03679nta a2200229 i 4500
001 dolg25741
005 20210914100828.0
008 210914suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Csabi Virág 
245 1 2 |a A Pannon Fejlesztési Alapítvány marketingstratégiájának kidolgozása  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Virág Csabi 
520 3 |a Szakdolgozatom központi témájaként a marketingstratégiát és annak elemeit vizsgáltam átfogóan az elméleti szakirodalom felhasználásával, elemezve, hogy mások milyen módszereket alkalmaznak, milyen jó gyakorlatokat ismernek, ezek alapján pedig olyan megközelítést dolgoztam ki, amely alkalmazható a Pannon Fejlesztési Alapítvány működésére. Dolgozatomban elsőként bemutattam a PFA tevékenységét, majd ezeket tevékenységi körökre bontottam és meghatároztam az alapítvány értékajánlatát, a terület, az ügyfél számára nyújtott érték, jellemzők, egyediség és a pozícionálás szempontjai szerint működési területre és tevékenységre lebontva. A PFA marketingstratégiát Józsa László "Marketingstratégia" című könyvében meghatározott hét stratégiai lépés elmélete és a ZalaZONE Kutatási és Technológiai Központ üzleti modelljének a marketing tevékenységhez kapcsolódó elemei felhasználásával készítettem el. Fontosnak találtam, hogy a stratégiai lépéseknek megfelelő, de aktuális alapot alakítsak ki a PFA marketingstratégiájának. A két modell felhasználásával úgy vélem teljesítettem ezt a követelményt. Az alapítvány tevékenységére végzett környezeti elemzésekhez több módszert is alkalmaztam, ezek a PEST, Stakeholder, SWOT és a ZalaZONE KTK üzleti modelljének piac és vevők, illetve erőforrások területek több szempontrendszer szerinti vizsgálatai voltak. A stratégia kialakításához az ellátási lánc menedzsment és marketingmenedzsment szerinti megközelítést alkalmaztam. Megvizsgáltam a szolgáltatások sajátosságait és a szolgáltatási ellátási láncok jellemzőit, hogy ezzel alátámasszam a kiválasztott alternatív stratégiámat. Kialakításához a marketing 7P-jét vettem alapul, mivel a Pannon Fejlesztési Alapítvány tiszta szolgáltatások értékesítésével foglalkozik. A marketing csatornákat, mint brand, differenciálás, promóciós csatornák, további marketing eszközök, digitális interakciós felületek és virtuális eszközök, ezek alapján határoztam meg. A megfelelő stratégiai célok kialakításához meghatároztam a szervezetet befolyásoló trendeket és hatásokat, majd ezek alapján megállapítottam a szervezet rövid és hosszútávú fejlesztési területeit. Azonosítottam a PFA által közvetített értékteremtő folyamatot, hogy a megvalósításhoz szükséges módszerekre, technikákra és eszközökre a megfelelő javaslatot tudjak tenni. Az így keletkező és vélt értékek megvalósítására az ellenőrzési tevékenységhez kulcsmutatókat határoztam meg, melyek mérhetővé és kontrollálhatóvá teszik a stratégiai folyamatokat. 
695 |a KKV marketing 
695 |a marketingmenedzsment 
695 |a marketingstratégia 
695 |a Pannon Fejlesztési Alapítvány (Zalaegerszeg) 
695 |a strarégiaalkotás 
695 |a stratégiai tervezés 
700 1 |a Palányi Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25741/1/csabi_vir%C3%A1g_2021jan_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25741/2/csabi_vir%C3%A1g_2021jan_publikus_nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés