520 |
3 |
|
|a Az internet folyamatosan, gyors ütemben fejlődik továbbra is, amely kibővíti az alkalmazható marketing eszközök körét. A vállalatoknak át kell gondolniuk üzleti és kommunikációs stratégiájukat, melybe már az online marketingkommunikáció sajátosságainak is helyet kell szorítani. A kommunikáció ilyen formájának sikerességéhez jelentősen hozzájárul a honlap. Egy zalaegerszegi vállalkozásnál, ahol duális gyakornok vagyok, a Pannon-Truck 2000 Kft-nél is egyre fontosabbá vált az, hogy minél szélesebb körben ismertessék meg a kamion szervizelési szolgáltatásaikat az online térben. 2003 óta működik weboldala a www.pannontruck2000.hu webcímen. Célom, hogy egy friss honlaptervezet elkészítését segítsem elő mind a felhasználói igények, mind pedig a jelenleg is használatos keresőoptimalizálási trendek figyelembevételével. Nem elhanyagolható továbbá az sem, hogy mint hivatalos márkaszerviztől, a DAF és az IVECO brand komoly gondossággal kidolgozott és eltérő arculati elemek használatát várja el a mindennapokban. A weboldalnak is tükröznie kell mindezt. Az irányvonal az, hogy az emberek egy pozitív image-et társítsanak az említett márkákhoz a Kft. képviseletében. Dolgozatom célja másodsorban megismertetni a keresőoptimalizálás (röviden csak SEO), mint online marketingeszköz jelentőségét egy honlap kialakítása során. Mivel ez egy dinamikusan és gyors ütemben fejlődő terület, nagyon fontos, hogy naprakész információk birtokában legyünk ahhoz, hogy sikeresen alkalmazzuk. A Google gyakori algoritmus frissítései ugyanis újabb és újabb SEO megoldások kidolgozására sarkallják a szakembereket, így a folyamatos online verseny is garantált. Aki lemarad, kimarad. Éppen ezért a várható 2021-es SEO trendek is teret kaptak a tartalomban. Az így szerzett ismereteket felhasználva végeztem el a Kft. jelenlegi honlapjának állapotfelmérését. Felkeltette érdeklődésemet továbbá az is, hogy a cég környezetében (Zala megyére koncentrálva) működő kkv-k mennyire figyelnek saját honlapjuk működésére és megjelenésére. Erre a választ egy online felméréssel igyekeztem kideríteni. Mindezen vizsgálataimra alapozva végül összegeztem egy SWOT ábrában, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a Pannon-Truck 2000 Kft. weboldalának átalakítása során. Hiszen a gyengeségeket javítva létrehozható egy a látogatók számára vonzó weboldal ráadásul megfelelő optimalizálással megelőzheti a versenytársakat a Google keresési találatainak sorrendjében is.
|