Samsung Experience márkabolt webshop megújításának folyamata és üzleti hatásai

Az e-kereskedelem meghatározó szerepet tölt be a világ gazdaságában. Az internetet a világ népességének több, mint fele használja. Ez a használat nem csak üzenetek küldésére, videók megtekintésére vonatkozik, hanem az online kereskedelemre is. Míg 2017-ben az e-kereskedelem piaci részesedése alig ha...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mónok Péter Bence
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
Description
Summary:Az e-kereskedelem meghatározó szerepet tölt be a világ gazdaságában. Az internetet a világ népességének több, mint fele használja. Ez a használat nem csak üzenetek küldésére, videók megtekintésére vonatkozik, hanem az online kereskedelemre is. Míg 2017-ben az e-kereskedelem piaci részesedése alig haladta meg a 10,7%-ot, ez mára 16,1%-on áll és az elemzők szerint 2023-ra eléri a 22%-ot az online vásárlások aránya. Ezek az adatok egyértelművé teszik, hogy egy kereskedelmi cégnek nem csak ajánlott, hanem létfontosságú lehet egy webáruház létrehozása és üzemeltetése. A Samsung, mint a világ egyik legnagyobb mobiltelefon gyártója 2018-ban feladatot adott két disztribútor partnerének. Az eddigi elavult, rosszul konvertáló webshopjaikat modern megjelenésű, felhasználóbarát és üzletileg jól teljesítő weboldalra kell cserélniük. Az egyik disztribútorral közösen nekiálltunk elkészíteni ezt a webshopot. Egy webáruház fejlesztése nem egyszerű feladat, főleg annak tudatában, hogy nagyon magas forgalom és látogatószám várható, kis hibák sem férnek bele. A néhány hónapos fejlesztés három részre tagolható. Az első az előkészületek, ahol a teljes specifikációt átolvasva meghatározzuk a folyamatokat és pontos idő és költségkalkulációt végzünk. Ezután elkezdődhet a fejlesztés, amit ebben az esetben ismét három részre oszthattunk. Először a webshop alapjainak elkészítése a feladat, majd az előre meghatározott design elkészítése, végül a webáruház személyre szabása, ami magába foglalja a cég ERP rendszerének összekötését az oldallal, valamint az egyedi funkciók elkészítését. A fejlesztés végeztével az utolsó szakasz az utánkövetés és a karbantartás. Az utánkövetés üzletileg két részre bontható. Az egyik, a technikai vizsgálat, amivel a hibákat tudjuk javítani, optimalizálni lehet az oldalt, a másik pedig az üzleti vizsgálat, ahol különböző mutatószámok alapján lehet ellenőrizni az egyes marketingeszközök eredményességét.Természetesen egy webáruház üzemeltetése nem csak ennyiből áll. Kulcsfontosságú a marketing szerepe, ugyanis reklám nélkül elvesznénk a sok piaci szereplő között. A Samsung Experience Store megújult webáruházának marketingjét fontos folyamatosan elemezni, hogy a költségeket és a konverziókat kézben tudjuk tartani. A két év alatt hatalmas bevétel és látogatószám növekedést tudtunk elérni. Minden fontosabb marketing csatornán jelen van a bolt, mint például az Árukereső, a Facebook, vagy a Google találati listája. Szakdolgozatomban az egyes marketingeszközök teljesítményének változását elemzem, valamint javaslatokat teszek további fejlesztésekre, hogy a jövőben is növekedni tudjon a webáruház.