Társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság az OTP Bank gyakorlatában

Szakdolgozatom célja, hogy bemutassam a vállalati társadalmi felelősségvállalás és a fenntartható fejlődés főbb fogalmait, majd kialakulását és elterjedését a magyar gazdaságban. Pozitív példákat kerestem arra vonatkozóan, hogy a magyar vállalatok milyen szervezetekhez tudnak segítségért fordulni am...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ragán Adrienn
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04787nta a2200229 i 4500
001 dolg25777
005 20210914100908.0
008 210914suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Ragán Adrienn 
245 1 0 |a Társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság az OTP Bank gyakorlatában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Adrienn Ragán 
520 3 |a Szakdolgozatom célja, hogy bemutassam a vállalati társadalmi felelősségvállalás és a fenntartható fejlődés főbb fogalmait, majd kialakulását és elterjedését a magyar gazdaságban. Pozitív példákat kerestem arra vonatkozóan, hogy a magyar vállalatok milyen szervezetekhez tudnak segítségért fordulni amennyiben kérdésük, elakadásuk van a CSR szemlélet megvalósításával kapcsolatban. Kerestem a választ arra a kérdésre, hogy egy bank milyen felelős tevékenységekkel tud hozzájárulni társadalmunk fenntartható fejlődéséhez, így a Magyar Nemzeti Bankra majd a legnagyobb hazai bankra, az OTP-re szűkítettem a kutatást. A dolgozatom első fejezetéből kiderül, hogy a CSR témaköre komplex és szerteágazó, a szervezeti kultúra alapjaiba beépítve érhető el nagyfokú eredményesség a megvalósításában. A CSR nemcsak belső, hanem a külső érintettekkel is szoros együttműködésen alapszik és hosszú távon értelmezhető. Globális szinten kihívást jelent a menedzselése. A vállalatirányítók felelőssége megkérdőjelezhetetlen hiszen ők fektetik le vállalkozásuk stratégiai alapjait. Fontosnak tartom, hogy a CSR népszerűsítésekor szükséges hangsúlyozni azt, hogy a profit elérése és a felelős vállalatirányítás valamint a valódi értékteremtés nem zárják ki egymást. Továbbá azt is, hogy egy jó CSR stratégiából versenyelőny is kovácsolható olyan formában, hogy a vállalat teljes működésébe beépül a szemlélet. Kiderült számomra, hogy nagyon fontos a fogyasztók témában való tájékozottságának növelése és a felelős fogyasztásra történő nevelés már gyermekkortól, hiszen a fogyasztók jelentős befolyást gyakorolhatnak a vállalatokra. Dolgozatom 3. fejezetében az OTP Bank Nyrt. társadalmilag felelős stratégiáját és tevékenységeit fejtettem ki. Ebből jól látható, hogy a bank kiemelkedő módon építette bele stratégiájába a felelősségvállalás és fenntarthatóság elemeit. Beigazolódott, hogy nemcsak a termelő vállalatok, hanem a bankszektor is jelentős mértékben hozzá tud járulni a Felelős Fenntartható Célok (SDK-k) megvalósulásához. Áttekintettem azt, hogy az OTP milyen tevékenységekkel járul hozzá ehhez. Például, kiemelkedő tevékenységet folytat a pénzügyi edukáció terén. Nemcsak a gyermekekkel ismerteti meg a pénzügyi tudatosság fontosságát, hanem a felnőtt lakosság pénzügyi edukációjában is nagy szerepet játszik. Ezt követően, primer kutatásomból kiderült, hogy az ügyfeleket bankválasztásnál befolyásolja annak hírneve. A jó hírnév kiépítésében, az OTP bank megítélésében pedig szerepet játszik a CSR tevékenység is. Így bár közvetlenül egyáltalán nem, de közvetetten hozzájárulhat a CSR tevékenység az ügyfélszerzéshez. A felmérésben részt vevő ügyfelek pedig fontosnak tartják azt, hogy eljussanak hozzájuk az információk a bank ezen tevékenységeiről is, így érdemes a banknak közösségi médiák segítségével és reklámokon keresztül erősíteni ezt. Ezen kívül megemlíteném, hogy a bank egyik fő célja az ügyfelei elégedettségének növelése és a pozitív ügyfélélmény nyújtása. A legtöbb pozitív ügyfélélmény melyet példaként említettek a kitöltők, az ügyintézőknek volt köszönhető. Az ügyfelek és a tanácsadók közötti kapcsolat lényegesen befolyásolja a bankolás élményét. A bank munkavállalóival végzett interjúkból kiderült, hogy a dolgozók tisztában vannak azzal, hogy munkáltatójuk elkötelezett felelős munkáltató, valamint, hogy egyik legfontosabb célja az ügyfélelégedettség fenntartása és növelése. Továbbá a kapott válaszok rámutattak arra, hogy a tanácsadókat belső elkötelezettség hajtja munkájuk annak érdekében, hogy az ügyfeleknek valódi élmény legyen az OTP Bank ügyfélköréhez tartozni. 
695 |a CSR stratégia 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a OTP Bank 
695 |a társadalmi felelősségvállalás 
695 |a ügyfélelégedettség 
695 |a ügyfélélmény 
700 1 |a Jármai Erzsébet Mária  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25777/1/rag%C3%A1n_adrienn_2021jan.pdf  |z Dokumentum-elérés