Kiss Segítség Kft. gazdálkodásának átfogó vizsgálata

Záródolgozatom alanya egy répcelaki könyvelő iroda a Kiss Segítség Kft. Záródolgozatom témája „Egy cég gazdálkodásának átfogó vizsgálata”. A Kft-nél többféle gazdasági szervezeteknek végeznek szolgáltatói tevékenységet, amely azt erősítette, hogy átfogóan kell gondolkodnom, ezért nem szerettem volna...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Gyürüsi Ramóna Fiametta
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:Záródolgozatom alanya egy répcelaki könyvelő iroda a Kiss Segítség Kft. Záródolgozatom témája „Egy cég gazdálkodásának átfogó vizsgálata”. A Kft-nél többféle gazdasági szervezeteknek végeznek szolgáltatói tevékenységet, amely azt erősítette, hogy átfogóan kell gondolkodnom, ezért nem szerettem volna egy témakörre leszűkíteni a záródolgozatom témáját, hiszen számtalan lehetőség és információ állt rendelkezésemre a gyakorlati időm alatt. Maga a cég vezetője 1991-ben egyszemélyes vállalkozóként indult, teljesen más tevékenységi körben. 1993-ban került könyvelő irodába, majd ez a könyvelőiroda többször átalakulva 2000 decemberében megszűnt. 2001 januárjától kezdett könyvelni kft formájában. 2001. januári indulás során, a kft ügyvezetője mellett, másik 3 fő alkalmazottal indult, akiket a régi munkahelyéről „hozott” át. Így indult el a Kiss Segítség Kft. alkalmazottakkal történő működése. Megállapítható, hogy alkalmazottakra szükség is volt, mert a vállalkozás ügyfélellátottsága folyamatosan nő, marketing tevékenység nélkül is folyamatosan „kap” új megrendelőt. A folyamatos ügyfélkör bővülés viszont egyben hatalmas terhet is rótt a könyvelő irodára mind Répcelakon, mind Sárváron. A kft vezetése elérkezettnek látta az időt, annak vonatkozásában, hogy az ügyfélkör bővítést megállítsa, sőt jelentős ügyfélkör leépítést tervez. Az ügyfélkör csökkentése viszont árbevétel kiesést fog eredményezni a társaságnál. A társaság ezt a megmaradó ügyfelek könyvelési díjának emelésével próbálja majd orvosolni. A társaság fejlődése viszont válaszút elé került. A probléma a folyamatos törvényi változások, digitalizációs kihívások következményeként előreláthatólag 2 fő kevés lesz a két iroda irányításához. Vagy új vezető (például: cégvezető) felvétele szükséges vagy elkerülhetetlenné válik a 2 iroda összevonása. A kérdés az, hogy melyik irodát szüntesse meg a társaság? A 2 variáció közötti választást 2021-ben de legkésőbb 2022-ben meg kell hozni a társaságnak. A javaslatom az, hogy a jelenlegi sárvári irodát megtartva, Sárvár legyen az összevonás helyszíne. Így a répcelaki ingatlan kiadható, ahogyan a vezetőség is tervezi, amely elég fedezet lesz ahhoz, hogy a hiteltörlesztés ne okozzon majd gondot. Emellett Sárváron több munkát tudna elvállalni a cég, így idővel a cég megvásárolhatja a jelenleg csak bérel irodát, vagy akár nagyobbat vehet. Sárvár vonzáskörzetébe beletartozik Répcelak, így véleményem szerint nem okozna gondot a helyi vállalkozásoknak sem, ha a könyvelési anyaguk átkerülne Sárvárra, hiszen manapság már 25 kilométer nem távolság. Jelenleg is van könyvelési anyag ami postán érkezik, tehát ezen az úton is megoldható lenne a könyvelendők begyűjtése. Mindezek mellett a digitalizáció következtében sok cég kezd átállni az online számlázó rendszer használatára, ahonnan pedig egy belépési azonosítóval könnyedén letölthetné a cég a kimenő számlákat. Ez persze az első időszakban többlet munkával járna, hiszen mind az ügyfeleknek, mind a munkavállalóknak meg kellene szoknia az új rendszert, de mivel az átlag életkor 45 év a cégnél, könnyedén, fiatalosan át tudnának állni a változásokra. Ezzel a megoldással a jövőben hatékonyabban végezhetnék a munkát, ez lehetőséget adna a további fejlődésre, hiszen olyan szervezet jönne létre, mely dinamikusan alkalmazkodhat a jövő további kihívásaihoz.