Banki digitális megoldások az iGen

A téma nagyon aktuális, hiszen egy digitális forgatagban élünk, ahol innovatív eszközök sokasága vesz minket körbe, így a digitalizáció létkérdéssé vált. Fejlett világunkban egyre nagyobb szerepe van a pénzügyi tudatosságnak. Elengedhetetlen, hogy pénzügyeinket a legmegfelelőbb módon menedzseljük, m...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kránicz Vivien
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 04907nta a2200253 i 4500
001 dolg25824
005 20220426123410.0
008 210921suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kránicz Vivien 
245 1 0 |a Banki digitális megoldások az iGen  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Vivien Kránicz 
520 3 |a A téma nagyon aktuális, hiszen egy digitális forgatagban élünk, ahol innovatív eszközök sokasága vesz minket körbe, így a digitalizáció létkérdéssé vált. Fejlett világunkban egyre nagyobb szerepe van a pénzügyi tudatosságnak. Elengedhetetlen, hogy pénzügyeinket a legmegfelelőbb módon menedzseljük, megfelelő pénzügyi döntéseket hozzunk. Manapság ez a kettő tényező szorosan összekapcsolódik, továbbá a bankok törekvései is abba az irányba mutatnak, hogy az ügyfelek igényeit egyre szélesebb körben elégítsék ki innovatív megoldásokkal, hogy megkönnyítsék a hétköznapi ügyintézéseket. Emellett elengedhetetlen, hogy az ügyfelek is kellő pénzügyi ismerettel rendelkezzenek. Innen jött az ötlet, hogy megvizsgálom a digitális nemzedék bankolási szokásait, hogy vajon nekik könnyebb vagy nehezebb dolguk van e tekintetben, hiszen nem rendelkeznék még kellő tapasztalattal, ugyanakkor a digitális korban nőnek fel és rengeteg új információ jut el hozzájuk. Kutatásom során három kulcskérdésre kerestem választ. - A magyarországi bankok milyen módon tartanak lépést a digitalizáció gyors fejlődésével? - A mai digitalizációs nemzedék milyen szinten veszi igénybe a banki digitális szolgáltatásokat, és mennyire elégedettek azok minőségével és biztonságával? - Az iGen tagjai számára valóban annyira fontosak bankválasztás esetében az innovatív banki megoldások, mint ahogyan azt a generációs aspektusukból eredeztethetően elvárná a piac? Dolgozatom első nagy elméleti háttere a fintech és a pénzügyi stratégiára épül. Ezt követően vizsgálom meg az iGeneráció sajátosságait és korábbi kutatások, szakirodalmak feldolgozásával digitális magatartásukra és pénzügyi attitűdjeik felmérésére helyezem a hangsúlyt. A kutatásom harmadik részében a banki digitális trendek kerülnek kiemelésre. Összemérés technikájával feltérképezem a hazai 9 nagybank digitális helytállását, végül empirikus kutatásom eredményeit elemzem. Kutatásomat kvantitatív technika módszerével végeztem, online kérdőív segítségével, amely 2020. októberében volt elérhető a célcsoportom számára. A kapott válaszok által kiderül, hogy a vizsgált minta jelentős része rendelkezik bankkapcsolattal a fiatal kora ellenére is, aktívan használják a számukra éppen aktuális szolgáltatásokat és eszközöket, illetve nagyon elégedettek is azok digitális fejlettségével. A kérdőív kérdéseiből az is körvonalazódik, hogy a fiatalok maguk is fontosnak tartják a megalapozott pénzügyi tudást, amely egyfajta biztonságot ad számukra pénzügyeik kezelése alkalmával, így érdemes hangsúlyt fektetni a korai képzésükre és különböző programok bevonásával figyelmük megragadható, tudásuk fejleszthető. Továbbá a generációra jellemző aspektusok közül a lassú élet stratégiáját követve - a szülői tanácsokra hagyatkoznak leginkább. A kutatásom tapasztalatai alapján elmondható, nagy hangsúlyt kell fordítani a lakosság financiális ismereteinek fejlesztésére. Hazai szinten a banki innovációk jól szerepelnek és az innovációs törekvéseik jó irányba mutatnak. Egy nagyon szoros, korábban nem is tapasztalt szülő-gyermek kapcsolat figyelhető meg a vizsgált mintán, amire a bankoknak is érdemes építkezni a jövőben. Országos szintű edukációs programok létrehozásával az előnytelen helyzetek kiküszöbölhetővé válnának. Belátható, hogy minden szereplő számára előnyös, ezáltal pedig kiemelten fontos, hogy a szülő is kellő tájékozottsággal rendelkezzen, és jó tanácsokkal tudja segíteni gyermekét a fontos pénzügyi és banki mechanizmusok alkalmával. 
695 |a bankszolgáltatás 
695 |a digitalizálás - digitalizáció 
695 |a FinTech - Financial Technology 
695 |a generációk - nemzedékek 
695 |a internet generáció - iGeneration - iGen 
695 |a kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás 
695 |a pénzügyi kultúra - pénzügyi tájékozottság 
695 |a pénzügyi szolgáltatások 
700 2 |a Nagyné Halász Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25824/1/kr%C3%A1nicz_vivien_2021m%C3%A1j_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25824/2/kr%C3%A1nicz_vivien_2021m%C3%A1j_publikus_nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés