Gazdasági társaságok alapítási döntései

A záródolgozatom témájának meghatározásánál próbáltam arra törekedni, hogy a gazdaság egy olyan területét érintsem, ami a legjobban felkeltette az érdeklődésemet. A dolgozatom magába foglalja egy gazdasági társaság alapítása előtti teendőket, a vállalkozókkal szembeni követelményeket. Mivel ma már a...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kiss Viktória
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:A záródolgozatom témájának meghatározásánál próbáltam arra törekedni, hogy a gazdaság egy olyan területét érintsem, ami a legjobban felkeltette az érdeklődésemet. A dolgozatom magába foglalja egy gazdasági társaság alapítása előtti teendőket, a vállalkozókkal szembeni követelményeket. Mivel ma már a vállalkozóvá válás bonyolult feladat, hiszen az embernek körültekintően kell eljárnia a hazai feltételek között, figyelembe kell venniük a lehetőségeket és veszélyeket. Az embernek a törekednie kell a sikerre és a gazdasági életben való részvételre. Ahhoz, hogy valaki sikeres vállalkozást alapítson vagy sikeresen vegyen részt egy üzleti vállalkozásban elsősorban saját képességeivel, adottságaival kell tisztában lennie. Ezekután egy saját vállalkozás elindításához tisztában kell lennünk a különböző vállalkozási formák előnyeivel és hátrányaival. Ha már megismerjük a jogokat és kötelezettségeket akkor könnyedén ki tudjuk választani a számunkra megfelelő formát, ami leginkább illik a beindítani kívánt vállalkozásunk paramétereihez. Valamint kikell választani a vállalkozási formához tartozó számunkra kedvező adózási módot. A szakdolgozatom második felében elkészítettem egy fiktív vállalkozás üzleti tervét. A fiktív vállalkozás egy kft., Édes élet cukrászda Kft. Az üzleti terv abból a célból jött létre, hogy a leendő Édes Élet Kft. tulajdonosa tisztább képet kapjon, azzal kapcsolatosan, hogy a megálmodott bio cukrászda üzlet mekkora összegből és milyen eredménnyel, vagyis nyereséggel valósítható meg. Az üzleti terv elején bemutattam a vállalkozást, mikor és hol alapítanák a céget, mekkora tőkével, szervezeti felépítést. Majd a második felében elkészítettem a marketing és pénzügyi tervet. A marketing tervben SWOT analízist használtam, majd a marketing-mix (7p) segítségével kialakítottam a marketing stratégiát. A pénzügyi tervben elkészítettem három évre előre a mérleget, eredménykimutatást és cash flowt. A tervek alapján elmondható, hogy a cukrászdát érdemes megalapítani. Az adózott eredmény pozitív értéket mutat, valamint az árbevétel fedezi a költségeket mind három évben. Javaskom az alapítás-átszervezés költségeinek aktiválását. Az Édes Élet cukrászda, mivel egy újonnan induló vállalkozás lesz, érdemes aktiválnia az alapítás-átszervezés költségeit, mivel rengeteg olyan költsége merül fel, amely a vállalkozási tevékenység indításával, megkezdésével, jelentős bővítésével, átalakításával, átszervezésével kapcsolatos, de nem minősül beruházásnak, felújításnak. Az aktiválás után e költségek több év alatt fognak a költségek között az értékcsökkenéssel megjelenni. Így a költségeket szét lehet teríteni – maximum 5 éves időszakra – az alapítás-átszervezést követő időszakokra. A bevezetett új folyamat, eljárás, átszervezés eredménye – vélhetően - megteremti azt a többletbevételt, amely biztosítja az értékcsökkenés fedezetét. Javaslom továbbá, hogy a kft. év közben folyamatos mennyiségi és értéknyilvántartást folytasson, hogy a tulajdonos a készletekről mindig naprakész információval rendelkezzen. A cukrászda nagyon sok romlandó anyaggal rendelkezik, ezért a termékek készítéséhez és eladásához a készletek értékelése szempontjából a FIFO módszert alkalmazzák. Összességében az üzleti terv elkészítése mindig jótékony hatással bír egy cég működésére. Az tervekkel a vállalati kockázatot becsülhetjük fel és véleményem szerint hasznos üzleti tervet készíteni.