Az Influencerek hatása a mai fogyasztói társadalomra – Ki mondja meg, mit vegyek?

A dolgozat létrejöttének célja nem volt más, mint, hogy a laikus olvasóval megismertessem az influencer, mint foglalkozás, vagy szakma kialakulását és mibenlétét. A dolgozatom szekunder kutatásában részletesen fejtettem ki, a közösségi média kialakulását, az online marketinggel kapcsolatos legfontos...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Szőke Petra
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02982nta a2200205 i 4500
001 dolg25898
005 20220309142727.0
008 220309suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Szőke Petra 
245 1 3 |a Az Influencerek hatása a mai fogyasztói társadalomra – Ki mondja meg, mit vegyek?  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Petra Szőke 
520 3 |a A dolgozat létrejöttének célja nem volt más, mint, hogy a laikus olvasóval megismertessem az influencer, mint foglalkozás, vagy szakma kialakulását és mibenlétét. A dolgozatom szekunder kutatásában részletesen fejtettem ki, a közösségi média kialakulását, az online marketinggel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, szót ejtettem a word of mouth kifejezésről, majd ismertettem a mai legnépszerűbb közösségi média platformokat (Instagram, Facebook, Tik tok, You Tube, Pinterest). Ismertettem továbbá a reklámozás mibenlétét az egyes közösségi média platformokon.  Egy másik szegmensében a dolgozatomnak részleteiben fejtettem ki, az influencer tárgykört. Kik is ők, mivel foglalkoznak pontosan. Elemeztem őket több szempont alapján, mint a követőbázis nagysága, illetve témájuk szerint. Végül értekezésre bocsájtottam azt a kérdésemet, hogy kiből válhatnak véleményvezérek, mit kell tennie egy mai életben vett hétköznapi emberek ahhoz, hogy ők is a véleményvezérek körében tudhassák magukat. Végül, de nem utolsó sorban bővebben kifejtettem az influencer marketing mibenlétét, valamint a szekunder kutatásom zárásaként boncolgattam az influencer és az énmárka kapcsolatát.  Kutatásom primer részében félig strukturált interjúkat készítettem Szollár Cintiával, Gyárfás Mercedessel, Fónagy Kittivel, Kovács Vandával és Skinsbyvivivel. Igyekeztem úgy kiválasztani válaszadóimat, hogy más-más közösségi oldalon tevékenykedjenek és különböző témákkal foglalkozzanak. Interjú kérdéseimet igyekeztem úgy felépíteni, hogy fokozatosan haladjanak a kérdések a szakmaiság felé. Így elsődlegesen bevezető, orientáló kérdéseket tettem fel, majd a következőkben tértem rá a szakmai hangvételű kérdésekre. A válaszok kiértékelése után levontam a szükséges tanulságokat és részleteiben fejtettem ki, hogy a bevezetéseben feltett kérdésemre mennyiben kaptam releváns válaszokat.  Az összefoglaló fejezetben értékeltem saját dolgozatomat újra végig vettem az egyes fejezeteket igyekezve a lényeges momentumokat kiszűrni. Illetve jövőbeni kitekintéseket tettem az influencer karrier jövőjét illetően. 
695 |a énmárka 
695 |a influencer marketing 
695 |a interjú 
695 |a közösségi média - szociális média 
695 |a online marketing 
700 1 |a Barcza Balázs  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25898/1/sz%C5%91ke_petra_2022jan.pdf  |z Dokumentum-elérés