A sikeres márkaépítés receptúrája

A kutatás a sikeres márkaépítés titkos összetevőinek feltárására, illetve a megvalósításához szükséges elvek, gondolkodásmód vizsgálatára irányul. A téma vizsgálatának aktualitását adja az egyre fokozódó piaci verseny és a piacon fellelhető termékek gyorsan növekvő száma. Az egyre inkább túltelített...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Bazsó Máté
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:A kutatás a sikeres márkaépítés titkos összetevőinek feltárására, illetve a megvalósításához szükséges elvek, gondolkodásmód vizsgálatára irányul. A téma vizsgálatának aktualitását adja az egyre fokozódó piaci verseny és a piacon fellelhető termékek gyorsan növekvő száma. Az egyre inkább túltelített piacokon, a folyamatosan növekvő kommunikációs zajban kulcsszerep jut a márkáknak, amelynek köszönhetően a vállalatok megkülönböztethetik magukat, kitűnhetnek versenytársaik közül és maradandó lenyomatot képesek hagyni a fogyasztóknál. Mindezek meghatározó fundamentumai a rövidés hosszútávú sikernek is. Jelentős mennyiségű szakirodalom és tudásanyag áll rendelkezésre a témában, de ezek túlnyomórészben elméleti mintsem gyakorlati megközelítésűek, tehát az újonnan induló cégek számára ezek kevésbé adnak kapaszkodót és praktikumot. A már befutott, sikeres márkaépítőkkel készített interjúk és tudásanyagok pedig sok esetben csak nehezen, s kevésbé átláthatóan hozzáférhetőek a tömegek számára. Kutatásom első lépéseként a témához kapcsolható nemzetközi-és hazai szakirodalmakat dolgozom fel, majd logikailag rendszerezem. Erre építve dolgozok ki egy vizsgálati-és értékelő szempontrendszert, amely a primer kutatásom első pillérének alapját képezi. Az elemzésemhez neves márkaépítőkkel folytatott írásbeli-és videóinterjúkból, podcastekből, PR cikkekből emelem ki, és azonosítom a meghatározó sikertényezőket. Majd online kérdőíves felméréssel tárom fel a vevői véleményeket és észleléseket az ütőképes márkáról, s mutatom be ennek főbb eredményeit. A kutatásom célcsoportja minden 14 év feletti, magyar magánszemély, akiket önkényes és hólabda módszer ötvözésével kívánok elérni. A minta tervezett nagysága: 200-500 fő. A megkérdezést online felületen tervezem bonyolítani. Az adatelemzés módszereként gyakorisággal kapcsolatos mutatókat számítok, s 66 kereszttábla technikát alkalmazok. Pályamunkám egyfajta iránytűként is szolgálhat a vállalkozások számára, amely az elméleti keretek mellett a praktikum rejtelmeit is megismerteti, egyfajta receptúraként. A többirányú kitekintés és vizsgálat lehetővé teszi, hogy a titkos összetevők is láthatóvá és jól hasznosíthatóvá váljanak mindenki számára. Véleményem szerint kutatásom kiváló kapaszkodót nyújthat minden újonnan induló kis- és közepes vállalkozás számára az egyéni sikerek elérése érdekében.