Az online marketing és lehetőségei a Flex Kft. bemutatásán keresztül

Dolgozatomban az online marketinget és lehetőségeit mutattam be a Flex Kft.-n keresztül, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöttem. Szakdolgozatom felépítése két fő részből áll. Az első részben magát a marketinget, és ennek különböző eszközeit mutattam be. A második részben rátértem a gyakorlatra, ahol...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Tóth Benedek Béla
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04703nta a2200217 i 4500
001 dolg25994
005 20230203112419.0
008 230203suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Tóth Benedek Béla 
245 1 3 |a Az online marketing és lehetőségei a Flex Kft. bemutatásán keresztül  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Benedek Béla Tóth 
520 3 |a Dolgozatomban az online marketinget és lehetőségeit mutattam be a Flex Kft.-n keresztül, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöttem. Szakdolgozatom felépítése két fő részből áll. Az első részben magát a marketinget, és ennek különböző eszközeit mutattam be. A második részben rátértem a gyakorlatra, ahol az első részben leírtakat támasztottam alá a Flex Kft. online marketingstratégiájának ismertetésén keresztül. Témaválasztásom indokolja, hogy egy olyan feltűnően rohamosan fejlődő világban élünk, ahol a technológia már egy meghatározó szerepet játszik az emberek életében. Ezeknek a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően számos tudományág alakult ki. Dolgozatom bemutatja, hogy mi van akkor, ha egy vállalat képes felismerni és megragadni ezeket a technológiai lehetőségeket. Témámat 9 fő pontba soroltam. Dolgozatom egy bevezetéssel kezdtem, ahol igyekeztem bemutatni a folyamatosan változó világ következményeit marketing oldalról. Az első részben ismertettem a marketing történetét, „gyökereit”, kialakulásának körülményeit, annak érdekében, hogy az olvasót ráhangoljam a témára. Ez a rész a 17. századtól kezdődően a 21. századig bemutatja a marketing fejlődését. Ezt követően ismertettem a hagyományos marketing és az online marketing fogalmát és eszközeit, és bemutattam a marketingmix 4P és 7P modelljét, valamint ezek elemeit. Bemutatásra került a BCG mátrix, mint stratégiai elemzési módszer, ami azért is volt fontos, hogy a gyakorlati részben szereplő Flex Kft. marketingstratégiáját érthetőbbé tegyem, hisz a vállalat is alkalmazza ezt az elemzési módszert. Mindezek után ismertettem a közösségi média szerepét az online marketingben, amit egy közösségi média történettel kezdtem, majd a különböző közösségi média szolgáltatások ismertetésével folytattam. Igyekeztem kitérni a szolgáltatások előnyeire és hátrányaira is. Ezt követően bemutattam néhány kevésbé ismert, de fontos marketingtevékenységet, mint például a lead generálás szerepét, amit a lead generálás fogalmának és folyamatának leírásával tettem, valamint ismertettem a UX-ot és a UI-t, ezek használatát, illetve hasznosságát. A lead generálás, a UX és a UI esetében a célom az volt, hogy úgy mutassam be őket, hogy az is értse, aki kevésbé van otthon a témában. Az elméleti rész zárásaként ismertettem az online vásárlás folyamatát és szokásait. A szokásokat az ESET korábbi felméréséből származtattam. Mindezek után áttértem a dolgozat gyakorlati részére, aminek keretein belül bemutattam a Flex Kft.-t. A bemutatást a vállalat történetével kezdtem, hogy egy alapvető ismeretet adjak a vállalkozásról, majd a magyarországi szerepvállalással, tevékenységbemutatással és stratégia ismertetésével folytattam. Ezt követően kezdtem el alaposan vizsgálni a Flex Kft. marketingtevékenységét. Bemutattam a vállalat marketingmixét, ügyfélelemzését, szegmentálását, célzását, pozicionálását, valamint a válallati versenyelőnyt, a Flex BCG mátrixát, és az egyéb marketingtevékenységeit. Végül megfogalmaztam pár javaslatot a vállalkozás marketingstratégiájának fejlesztésére. Dolgozatom elkészítése során rádöbbentem, hogy a vállalatoknak muszáj felvenniük a ritmust a technológia fejlődésével, ha továbbra is fent szeretnének maradni. Nem érdemes a „régi”, hagyományos, megszokott módszerekhez ragaszkodni, mivel az új generációk előbb vagy útóbb úgy is elavult módszerekként tekintenek rájuk. Véleményem szerint a jövőben újabb technológiai áttörések jelennek meg, amelyek biztosan ismét nagy akadály elé állítják a vállalatokat, azonban ha sikerül átlépni ezeket az akadályokat, akkor garantált a hosszú távú fennmaradás. 
695 |a Flextronics International Kft. 
695 |a marketing 
695 |a marketing-mix 
695 |a marketingeszközök 
695 |a marketingstratégia 
695 |a online marketing 
700 1 |a Kámán Ákos  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25994/1/t%C3%B3th_benedek_b%C3%A9la_2023jan.pdf  |z Dokumentum-elérés