A gyorsforgalmi úthálózat gazdaságra gyakorolt hatása, Zalaegerszeg gyorsforgalmi úthálózatba való bekapcsolódásának lehetőségei
Számomra egy rendkívül izgalmas téma a közlekedés. Már gyermekkoromban nagyon vágytam arra, hogy egyszer majd autót vezethessek. Miután elvégeztem a jogosítványszerzést, elkezdődött a környéken található utak bejárása, és egyre inkább felértékelődtek a kiváló utak az értékrendemben. Amikor Zalaegers...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Manuscript |
Language: | Hungarian |
Online Access: | Dokumentum-elérés Dokumentum-elérés |
Summary: | Számomra egy rendkívül izgalmas téma a közlekedés. Már gyermekkoromban nagyon vágytam arra, hogy egyszer majd autót vezethessek. Miután elvégeztem a jogosítványszerzést, elkezdődött a környéken található utak bejárása, és egyre inkább felértékelődtek a kiváló utak az értékrendemben. Amikor Zalaegerszegre költöztem, kollégiumba az Egyetem miatt, feltűnt, hogy a városba nem vezet semmilyen teljes értékű négysávos vagy gyorsforgalmi út. A téma annyira felkeltette az érdeklődésem, hogy szinte már a legelején tudtam, hogy ebből szeretném írni a szakdolgozatom. A dolgozatom célja, hogy felmérjem, milyen lehetőségei vannak a megyeszékhelynek a gyorsforgalmi úthálózatba való becsatlakozásra, illetve felmérjem a helyi igényt ezekre az utakra. További cél, hogy olyan javaslatokat dolgozzak ki a dolgozat eredményeinek megfelelően, amelyek reálisan teljesülhetnek. A kutatásomnak két pillérje van. Az első az elméleti kutatás, aminek célja, hogy bemutassam a gyorsforgalmi úthálózatok múltját, jelenét, jövőképét, amit összekapcsolok Zalaegerszeggel és a ZalaZone Ipari Park Szolgáltató Zrt.-vel. A második pillér a gyakorlati kutatás. A gyakorlati kutatás része egy igényfelmérő kérdőív, egy interjú, illetve egy gyakorlati térképgyűjtemény a Magyar Közút Nonprofit Zrt. részéről, amit részletesen elemzek. A kutatási eredményeim szerint Zalaegerszegnek igénye van a gyorsforgalmi úthálózatba való bekapcsolódásra, ráadásul a hely különleges logisztikai helyzetben van. A város 50 kilométeres környezetében 5 gyorsforgalmi út is található, ha ezek a bekötések megtörténnek, kiváló új lehetőségeket teremthetnek. Véleményem szerint a leállított M76-os gyorsút projekt újraindítása helyett érdemes négysávosítani a már meglévő 76-os főutat Keszthely és a megyeszékhely között. Úgy gondolom, hogy mivel északi irányban a közelben két gyorsforgalmi út is található (M80, M86), ezért érdemes a gyorsforgalmi bekötést ebből az irányból elvégezni. Zalaegerszeg és Nagykanizsa közötti 74-es főút burkolata nem megfelelő minőségű, ugyanakkor egy fontos logisztikai jelentőségű út, ennek megfelelően azt javaslom, hogy épüljön gyorsforgalmi út a meglévő út mellé, vagy a régi utat szükséges korszerűsíteni, kibővíteni a 21. századi igényeknek megfelelően. Nem szabad elmenni amellett sem, hogy az úttípusok keretrendszerének hiányosságai miatt hátrányos különbségek jönnek létre a gyorsforgalmi úttípusok között, emiatt javaslok egy újra gondolt, alapjaitól újjáépített részletes keret és jogszabályrendszer létrehozását. |
---|