Summary: | A dolgozatom témakör meghatározását nagyban befolyásolta, hogy jelenleg a Prímaenergia Zrt. alkalmazásában állok, mint logisztikai munkatárs. Feladatom elsősorban a horti bázisdepóból induló terítőautók napi járatának fuvarszervezése. A palackos és tartályos fogyasztói igények kielégítéséhez szükséges logisztikai feltételeket kell biztosítanom a mindennapok során. A szakdolgozatommal szeretném azt a célt elérni, hogy ismertetésre kerüljön egy piacvezető cég fuvartervezési és járatoptimalizálási tevékenységének a bemutatása és elemzése. A dolgozatom négy részben kerül elemzésre. Az első részben ismertetem a gázpalackok közúti fuvarozás alapjait, szabályait. Milyen három szállítási forma alapján lehet szervezni a palackok kiszállítását. Külön említésre kerül az is, hogy mit is jelent pontosan az ADR kifejezés és ez milyen szabályokat szab a gépjárművezetőknek. Ezek után elemzésre kerül, hogy mit is nevezünk pontosan gázpalacknak, milyen fajtái vannak a kínálatban és mire is használhatóak. Továbbiakban pedig röviden a Prímaenergia Zrt. története, cégbemutatása, stratégiája is említésre kerül. Az első rész tartalmaz minden olyan fontos információt, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy átfogó képet kapjunk a fuvarszervezés menetéről. Szakdolgozatom második részében a rendszerek bemutatása következik. Nagyon fontos eleme a dolgozatomnak, hogy milyen vállalatirányítási és milyen fuvarszervezői program segíti a mindennapi munkát a fuvarszervezés során. Ennek fényében részletesen kerül elemzésre a Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállalati irányítási rendszer és a Versys fuvarszervezői program. A második rész befejezéseként pedig az Andoc nevű dokumentumkezelő program, folyamatábrákkal és leírással illusztrálva kerül ismertetésre. Harmadik részben a Prímaenergia Zrt. fuvarszervezésének a részletei találhatóak. Felsorolásra kerülnek, hogy milyen logisztikai lépések vannak a vállalat életében és hogy milyen bázisdepókból történik a kiszállítás. Grafikon által szemléltetésre kerül, hogy milyen palackmennyiségek kerültek kiszállításra a 2021-es és 2022-es évben. Külön kerül elemzésre a horti bázisdepó által ellátott terület és annak ütemezett szállítási napjai. Befejezésként pedig a negyedik rész következik, amiben két fontosabb téma kerül említésre. A fuvarozói szerződések olyan fontos elemei kerülnek felsorolásra, melyek fuvarszervezői szempontból relevánsak. Zárásként pedig két olyan fejlesztési javaslat kerül kifejtésre, amelyek által tovább lehetne csökkenteni a fuvarszervezés költségeit.
|