520 |
3 |
|
|a Szakdolgozatomban a Kanizsa Sprint Kft fuvartervezési és járatoptimalizálási tevékenységét mutatom be. Témaválasztásom igen egyszerű volt, hiszen már középiskolás korom óta érdekel a logisztikai terület és lehetőségem lett arra, hogy a szakmai gyakorlatomat is egy logisztikai vállalatnál töltsem el, ahol rengeteg tapasztalatot szerezhettem. Ezt a témát fontosnak tartom, hiszen napjainkban a logisztika és a szállítmányozás fontos szerepet játszik a mindennapi életünkbe. Dolgozatom célja, hogy egy átfogó képet alkossak a cég fuvartervezési módszereivel kapcsolatban. Mivel a koronavírus járvány minden logisztikai vállalat életét megnehezítette ezért úgy döntöttem, hogy megvizsgálom a cég helyzetét a koronavírus időszakában, röviden ismeretem, hogyan érintette a járvány a vállalatot. A cég helyzetét statisztikai mutatószámokkal elemeztem. A fuvarok számának kumulált gyakoriságát hisztogrammal és gyakorisági görbével szemléltettem. Ezt követően statisztikai mutatókat számítottam, amivel további elemzéseket tudtam elvégezni. Továbbá pedig azt figyeltem meg, hogy van e koncentráció az elemzésemben, ennek szemléltetésére egy Lorenz görbét készítettem, illetve az aszimmetria megállapításához a Pearson-féle A mutató és F mutatót számítottam ki. A dolgozatot a terület rövid történetével indítom, hiszen csak ez által lesz kerek egész a téma kifejtése. Szakdolgozatomban részletesen bemutatom a közlekedési alágazatok területeit, előnyöket és hátrányokat összehasonlítva. Röviden ismertetésre kerülnek az integrált járattervező rendszerek, illetve a flottamenedzsmentről is szó esik. Mindezek után általánosítva ismertetésre kerül a szállítmányozás folyamata lépésről lépésre. Elméleti rész befejezéseként pedig ismeretem a koronavírus hatásait a logisztikára nézve. Szakdolgozatomban elemzem a cég járattervezési tevékenységét, bemutatásra kerülnek a közúti áruszállítás főbb szervezési modelljei is (egyszerűjárat, ingajárat, körjárat). A dolgozat további részében részletesen ismertetem a cégre vonatkozóan a fuvarozási folyamatokat. Ezt követően szemléltetem, hogy a cégnél hogyan alakultak a fuvarok számai évről évre, különösen figyelmet tekintve a 2020-as évre. Az adatállomány 2012 és 2022 közötti időszakra érvényes.
|