Fuvartervezés és járatoptimalizálási tevékenységek bemutatása a Kanizsa Sprint Kft-nél

Szakdolgozatomban a Kanizsa Sprint Kft fuvartervezési és járatoptimalizálási tevékenységét mutatom be. Témaválasztásom igen egyszerű volt, hiszen már középiskolás korom óta érdekel a logisztikai terület és lehetőségem lett arra, hogy a szakmai gyakorlatomat is egy logisztikai vállalatnál töltsem el,...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Peter Krisztina
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03269nta a2200229 i 4500
001 dolg26028
005 20230203112453.0
008 230203suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Peter Krisztina 
245 1 0 |a Fuvartervezés és járatoptimalizálási tevékenységek bemutatása a Kanizsa Sprint Kft-nél  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Krisztina Peter 
520 3 |a Szakdolgozatomban a Kanizsa Sprint Kft fuvartervezési és járatoptimalizálási tevékenységét mutatom be. Témaválasztásom igen egyszerű volt, hiszen már középiskolás korom óta érdekel a logisztikai terület és lehetőségem lett arra, hogy a szakmai gyakorlatomat is egy logisztikai vállalatnál töltsem el, ahol rengeteg tapasztalatot szerezhettem.  Ezt a témát fontosnak tartom, hiszen napjainkban a logisztika és a szállítmányozás fontos szerepet játszik a mindennapi életünkbe. Dolgozatom célja, hogy egy átfogó képet alkossak a cég fuvartervezési módszereivel kapcsolatban. Mivel a koronavírus járvány minden logisztikai vállalat életét megnehezítette ezért úgy döntöttem, hogy megvizsgálom a cég helyzetét a koronavírus időszakában, röviden ismeretem, hogyan érintette a járvány a vállalatot. A cég helyzetét statisztikai mutatószámokkal elemeztem. A fuvarok számának kumulált gyakoriságát hisztogrammal és gyakorisági görbével szemléltettem. Ezt követően statisztikai mutatókat számítottam, amivel további elemzéseket tudtam elvégezni. Továbbá pedig azt figyeltem meg, hogy van e koncentráció az elemzésemben, ennek szemléltetésére egy Lorenz görbét készítettem, illetve az aszimmetria megállapításához a Pearson-féle A mutató és F mutatót számítottam ki. A dolgozatot a terület rövid történetével indítom, hiszen csak ez által lesz kerek egész a téma kifejtése. Szakdolgozatomban részletesen bemutatom a közlekedési alágazatok területeit, előnyöket és hátrányokat összehasonlítva. Röviden ismertetésre kerülnek az integrált járattervező rendszerek, illetve a flottamenedzsmentről is szó esik. Mindezek után általánosítva ismertetésre kerül a szállítmányozás folyamata lépésről lépésre. Elméleti rész befejezéseként pedig ismeretem a koronavírus hatásait a logisztikára nézve. Szakdolgozatomban elemzem a cég járattervezési tevékenységét, bemutatásra kerülnek a közúti áruszállítás főbb szervezési modelljei is (egyszerűjárat, ingajárat, körjárat). A dolgozat további részében részletesen ismertetem a cégre vonatkozóan a fuvarozási folyamatokat. Ezt követően szemléltetem, hogy a cégnél hogyan alakultak a fuvarok számai évről évre, különösen figyelmet tekintve a 2020-as évre. Az adatállomány 2012 és 2022 közötti időszakra érvényes. 
695 |a fuvarozás 
695 |a Kanizsa Sprint Kft (Sormás) 
695 |a közúti szállítmányozás - közúti fuvarozás 
695 |a logisztika 
695 |a optimalizálás 
695 |a szállítás 
695 |a világjárvány - pandémia 
700 1 |a Borsos Adrienn  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26028/1/Peter_Krisztina_2023jan.pdf  |z Dokumentum-elérés