520 |
3 |
|
|a Napjainkban lépten nyomon kommunikációs üzenetekkel találkozunk. Egyre erőteljesebb a reklámzaj, a piackutatási adatok alapján egy magyar ember akár napi 3-5 ezer reklámüzenettel is találkozhat. Nem csoda, hogy a hagyományos eszköztár mellett egyre újszerűbb technikákkal próbálják felhívni a figyelmünket, felkelteni az érdeklődésünket, s megnyerni a bizalmunkat, hogy vásárlásra bírjanak bennünket. Nagy népszerűségnek örvendenek az újszerű eszközök, így például a Web 2.0-ás kommunikáció, a keresőmarketing, a gerillamarketing és annak fő típusai, így a vírus marketing, az ambient marketing és az ambush marketing. Az elmúlt években egyre több gerillamarketing reklámmal találkoztam, amelyek vegyes érzelmeket keltettek fel bennem, így meghökkentést, félelmet, nevetést, örömöt. Célul tűztem ki, hogy mélyebben megismerem a gerillamarketingben rejlő lehetőségeket és erőt. A dolgozatomban először elméleti oldalról közelítve mutatom be a fő tudnivalókat az újszerű kommunikációs csatornákról, fókuszba helyezve a gerillamarketinget és annak gazdag eszköztárát. Majd kétirányú primer kutatással mélyebb elemzéseket végzek. Egyrészt online kérdőíves megkérdezéssel mérem fel, miképpen ítélik meg az emberek a gerilla reklámokat. Három reklámfilm segítségül hívásával vizsgálom a főbb reakciókat, benyomásokat, s érzelmi dimenziókat. Másrészt mélyinterjús felméréssel a gyakorlati szakemberek véleményét is kikérem a gerillareklámokról, így a jelenleg érezhető tendenciákról, a tapasztalatokról, s a lehetséges jövőképről. A szekunder és primer kutatás eredményei alapján választ keresek arra, hová fejlődhet a marketingkommunikácó eszköztára, milyen kihívás előtt áll, s milyen újszerű trendek prognosztizálhatók a jövőre nézve.
|