Harc a figyelemért, avagy a gerillamarketingben rejlő lehetőségek

Napjainkban lépten nyomon kommunikációs üzenetekkel találkozunk. Egyre erőteljesebb a reklámzaj, a piackutatási adatok alapján egy magyar ember akár napi 3-5 ezer reklámüzenettel is találkozhat. Nem csoda, hogy a hagyományos eszköztár mellett egyre újszerűbb technikákkal próbálják felhívni a figyelm...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Sebestyén János
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02726nta a2200241 i 4500
001 dolg26158
005 20230911130607.0
008 230911suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Sebestyén János 
245 1 0 |a Harc a figyelemért, avagy a gerillamarketingben rejlő lehetőségek  |h [elektronikus dokumentum] /  |c János Sebestyén 
520 3 |a Napjainkban lépten nyomon kommunikációs üzenetekkel találkozunk. Egyre erőteljesebb a reklámzaj, a piackutatási adatok alapján egy magyar ember akár napi 3-5 ezer reklámüzenettel is találkozhat. Nem csoda, hogy a hagyományos eszköztár mellett egyre újszerűbb technikákkal próbálják felhívni a figyelmünket, felkelteni az érdeklődésünket, s megnyerni a bizalmunkat, hogy vásárlásra bírjanak bennünket. Nagy népszerűségnek örvendenek az újszerű eszközök, így például a Web 2.0-ás kommunikáció, a keresőmarketing, a gerillamarketing és annak fő típusai, így a vírus marketing, az ambient marketing és az ambush marketing. Az elmúlt években egyre több gerillamarketing reklámmal találkoztam, amelyek vegyes érzelmeket keltettek fel bennem, így meghökkentést, félelmet, nevetést, örömöt. Célul tűztem ki, hogy mélyebben megismerem a gerillamarketingben rejlő lehetőségeket és erőt. A dolgozatomban először elméleti oldalról közelítve mutatom be a fő tudnivalókat az újszerű kommunikációs csatornákról, fókuszba helyezve a gerillamarketinget és annak gazdag eszköztárát. Majd kétirányú primer kutatással mélyebb elemzéseket végzek. Egyrészt online kérdőíves megkérdezéssel mérem fel, miképpen ítélik meg az emberek a gerilla reklámokat. Három reklámfilm segítségül hívásával vizsgálom a főbb reakciókat, benyomásokat, s érzelmi dimenziókat. Másrészt mélyinterjús felméréssel a gyakorlati szakemberek véleményét is kikérem a gerillareklámokról, így a jelenleg érezhető tendenciákról, a tapasztalatokról, s a lehetséges jövőképről. A szekunder és primer kutatás eredményei alapján választ keresek arra, hová fejlődhet a marketingkommunikácó eszköztára, milyen kihívás előtt áll, s milyen újszerű trendek prognosztizálhatók a jövőre nézve. 
695 |a marketing - értékesítés 
695 |a gerillamarketing 
695 |a reklám - hirdetés 
695 |a piackutatás 
695 |a Web 2.0 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a keresőmarketing 
695 |a primer kutatás 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26158/1/sebesty%C3%A9n_j%C3%A1nos_2014TDK.pdf  |z Dokumentum-elérés