Hitelkártya kultúra - Fókuszban a Nyugatdunántúli régió

A válság utáni bizalomvesztés és megtorpanás után az elmúlt időszakban, átmeneti csökkenés után, újra fellendült a hiteltermékek iráni kereslet. Erre a tendenciára reagálva a bankok újra aktívan el kezdték ajánlani a hitelkonstrukciókat, s különböző csatornákon próbálják a lakossági ügyfeleket becsá...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kránicz Orsolya
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04074nta a2200265 i 4500
001 dolg26166
005 20230919124552.0
008 230919suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kránicz Orsolya 
245 1 0 |a Hitelkártya kultúra - Fókuszban a Nyugatdunántúli régió  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Orsolya Kránicz 
520 3 |a A válság utáni bizalomvesztés és megtorpanás után az elmúlt időszakban, átmeneti csökkenés után, újra fellendült a hiteltermékek iráni kereslet. Erre a tendenciára reagálva a bankok újra aktívan el kezdték ajánlani a hitelkonstrukciókat, s különböző csatornákon próbálják a lakossági ügyfeleket becsábítani, megnyerni. Újra a figyelem középpontjában kerültek a hitelkártya konstrukciók is, a lakosság körében újra népszerűvé vált a hitelkártya. De vajon a lakosság tisztában van a hitelkártya valódi rendeltetésével? Csak egy vonzó pénz lehetőséget látnak benne, vagy esetleges eladósodás kockázatát is észlelik? A Napi Gazdaság 2013-as felmérése alapján1, a válság alatti állapothoz képest már kedvezőbb képet mutat a magyar hitelkártyapiacon a visszafizetési morál. A hitelkártyák iránti igény fokozatosan feléledt, és előtérbe kerültek a racionális érvek. A visszatérítést vagy pontgyűjtést biztosító kártyák örvendnek a legnagyobb népszerűségnek. Az ügyfelek meggondolják, mire költenek, és azokat a kártyákat részesítik előnyben, amelyek a legnagyobb visszatérítést adják vásárlásaik után. Szakmai gyakorlatom során, melyet az OTP Bank egyik lakossági fiókjában töltöttem, személyesen is megtapasztaltam, hogyan alakul a hitelkártya piaca. Arra lettem figyelmes, hogy az ügyfelek ismét érdeklődést mutatnak e hitelkonstrukció felé, egyre többen igényelnek hitelkártyát, így a bank egyre több szolgáltatást nyújt számukra. Sajnos azt is megfigyeltem, hogy az ügyfél kör egy bizonyos része nincs teljesen tisztában a hitelkártya működésének folyamatával. Az elszámolási időszak és a türelmi időszak fogalmával, valamint azzal mikor milyen költségekért kell fizetniük, mikor és hogyan kell törleszteniük. Ezért választottam kutatásom témájaként a hitelkártya használati szokásokat, hogy megvizsgáljam, mennyire jellemzi ez a magatartás a Nyugat-Dunántúl lakosságát. Dolgozatomban először a lakosság számára elérhető főbb hiteltípusokat mutatom be, nagy hangsúlyt fektetve a hitelkártyákra. Ismertetem a hitelkártya rövid történelmét, fajtáit, működésének mechanizmusát, majd a nyolc nagybank kínálati palettájának összemérésével vizsgálom mind a standard, mind a tehetősebb ügyfeleknek ajánlott prémium kategóriás hitelkártyákat és a kapcsolódó szolgáltatásokat. Kitekintek az amerikai hitelkártya használati szokásokra is és rávilágítok a hitelkártya kultúrában rejtőzködő eltérésekre. A dolgozat utolsó fejezetében primer kutatással vizsgálom a Nyugat-Dunántúli régió lakosságának hitelkártya használati szokásait. Többek között, arra keresek választ, hogy milyen véleménnyel vannak az ügyfelek erről a hiteltípusról? Akik rendelkeznek kártyával vajon kihasználják-e minden előnyét? Akik felmondták szerződésüket miért voltak elégedetlenek? Végül a kutatási eredményeim segítéségével tipizálom a nyugat-dunántúli hitelkártya birtokosokat. 
695 |a bankkártya - hitelkártya 
695 |a pénzügy 
695 |a hitel - hitelezés 
695 |a primer kutatás 
695 |a Budapest Bank (Budapest) 
695 |a Raiffeisen Bank (Budapest) 
695 |a Erste Bank (Budapest) 
695 |a Raiffeisen sokoldalú OKOSkártya 
695 |a Erste Wizz Air hitelkártya 
695 |a Budapest Bank Főgáz Kártya 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26166/1/kr%C3%A1nicz_orsolya_2015TDK.pdf  |z Dokumentum-elérés