Szimbiózisban a videójátékkal - a virtuális világ mentális hatása a pályakezdő munkavállalókra

A következő sorokban azt kutatom, hogy a videójátékok hogyan, és mennyire segítik a fiatal munkavállalókat teljesítményükben, mentális egészségük megtartásában, személyiségük és gondolkodásuk fejlődésében, problémamegoldó készségük fejlesztésében, illetve szakmai és személyes kapcsolataik gyarapítás...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Hant Dominik Attila
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02481nta a2200241 i 4500
001 dolg26208
005 20231102142926.0
008 231102suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Hant Dominik Attila 
245 1 0 |a Szimbiózisban a videójátékkal - a virtuális világ mentális hatása a pályakezdő munkavállalókra  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Dominik Attila Hant 
520 3 |a A következő sorokban azt kutatom, hogy a videójátékok hogyan, és mennyire segítik a fiatal munkavállalókat teljesítményükben, mentális egészségük megtartásában, személyiségük és gondolkodásuk fejlődésében, problémamegoldó készségük fejlesztésében, illetve szakmai és személyes kapcsolataik gyarapításában, megtartásában. Ebben a kutatásban azokat a fiatal, pályakezdő egyetemi hallgatókat kutatom, akik valamilyen formában (például duális képzés, részmunkaidő, diákmunka) elhelyezkedtek egy munkakörnyezetbe, és tanulmányaik, valamint munkájuk mellett időt szakítanak a monitoron túli világ feltárására. Ehhez a kutatáshoz különböző szakmai kiadványokat veszek segítségül, amelyek saját témájuk mellett érintik az általam kutatott területet, összegzem ezeket a szakirodalmi megállapításokat, valamint magam is felmérést végzek személyes interjúk formájában, melyeket a sokrétű véleménynyilvánítás érdekében olyan különböző szakon tanuló, érdeklődési körben, jellemben és mentalitásban különböző hallgatók segítségével végzek, akik az általam kutatott csoportot alkotják. Az általuk adott válaszok alapján, és a szakirodalom megállapításaiból kifolyólag szeretném cáfolni a videójátékok káros, agresszív viselkedést eredményező hatásairól terjedő tévhitet. A kikérdezett fiatalok válaszai jó eséllyel megerősítik a tudományos állásfoglalásokat, valamint bizonyítják a videójátékok kognitív funkciókra gyakorolt jótékony hatását. 
695 |a videójáték - videójátékok 
695 |a munkavállaló - munkavállalás 
695 |a pszichológia - lélektan 
695 |a szociológia 
695 |a munkahelyi teljesítmény 
695 |a játékosítás - gamifikáció 
695 |a empirikus kutatás 
695 |a interjú 
700 1 |a Jármai Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26208/1/hant_dominik_2019TDK.pdf  |z Dokumentum-elérés