520 |
3 |
|
|a A következő sorokban azt kutatom, hogy a videójátékok hogyan, és mennyire segítik a fiatal munkavállalókat teljesítményükben, mentális egészségük megtartásában, személyiségük és gondolkodásuk fejlődésében, problémamegoldó készségük fejlesztésében, illetve szakmai és személyes kapcsolataik gyarapításában, megtartásában. Ebben a kutatásban azokat a fiatal, pályakezdő egyetemi hallgatókat kutatom, akik valamilyen formában (például duális képzés, részmunkaidő, diákmunka) elhelyezkedtek egy munkakörnyezetbe, és tanulmányaik, valamint munkájuk mellett időt szakítanak a monitoron túli világ feltárására. Ehhez a kutatáshoz különböző szakmai kiadványokat veszek segítségül, amelyek saját témájuk mellett érintik az általam kutatott területet, összegzem ezeket a szakirodalmi megállapításokat, valamint magam is felmérést végzek személyes interjúk formájában, melyeket a sokrétű véleménynyilvánítás érdekében olyan különböző szakon tanuló, érdeklődési körben, jellemben és mentalitásban különböző hallgatók segítségével végzek, akik az általam kutatott csoportot alkotják. Az általuk adott válaszok alapján, és a szakirodalom megállapításaiból kifolyólag szeretném cáfolni a videójátékok káros, agresszív viselkedést eredményező hatásairól terjedő tévhitet. A kikérdezett fiatalok válaszai jó eséllyel megerősítik a tudományos állásfoglalásokat, valamint bizonyítják a videójátékok kognitív funkciókra gyakorolt jótékony hatását.
|