Duális hallgatók értékteremtő ereje

Az oktatás területén napjaink gyakran emlegetett kifejezései között szerepel a duális képzés, valamint az értékteremtő erő. Dolgozatom fókuszterülete a duális gyakorlati képzés hatékonyságának vizsgálata, annak érdekében, hogy a vállalatnál töltött idő során a hallgató folyamatosan fejlődő pályán ha...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Lucz Vanessza Benita
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03402nta a2200301 i 4500
001 dolg26211
005 20231106102137.0
008 231106suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Lucz Vanessza Benita 
245 1 0 |a Duális hallgatók értékteremtő ereje  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Vanessza Benita Lucz 
520 3 |a Az oktatás területén napjaink gyakran emlegetett kifejezései között szerepel a duális képzés, valamint az értékteremtő erő. Dolgozatom fókuszterülete a duális gyakorlati képzés hatékonyságának vizsgálata, annak érdekében, hogy a vállalatnál töltött idő során a hallgató folyamatosan fejlődő pályán haladva, magasabb hozzáadott érték-szintet legyenek képesek elérni. Választ kerestem arra a kérdésre, hogy a duális hallgatók milyen sokrétű feladatokat látnak el, milyen mértékben vannak segítségére az adott cégnek. Ahhoz, hogy ezt megállapítsuk, szükséges mérni a hozzáadott értékeket, ezek hatásait, hisz a hatékonyság javítását illetően ezekre az adatokra lehet támaszkodni. Témaválasztásom indokai között említeném, hogy harmadéves duális hallgató vagyok az Autóipari Próbapálya Zala Kft-nél. A zalaegerszegi tesztpálya egy egyedülálló projektcég, feladata a tesztpálya megvalósításához kapcsolódó feladatok ellátása, a beruházás megvalósítása, kapcsolódó járműipari és mérnöki tudásháttér felépítése, valamint a tesztpálya versenyképes működtetésének megalapozása és ügyfélkapcsolatok kialakítása. Egyedisége, hogy nemcsak a hagyományos járműdinamikai tesztek elvégzésére nyújt lehetőséget, hanem az autonóm (önvezető) járművek, továbbá az elektromos járművek validációs vizsgálatait is lehetővé teszi. (www.zalazone.hu/bemutatkozas) Dolgozatomat 4 fő pillére építettem fel. Elsőként egy helyzetelemzés keretein belül a duális képzést, ezek statisztikáit, valamint a jelenlegi duális piaci trendeket mutatom be, ráhangolva ezzel az olvasót ennek a képzésnek a sajátosságaira. Ezt követően a duális képzési módszer bemutatására kerül sor. Ennek keretén belül primer kutatást végeztem, amely során mélyinterjút készítettem, valamint a cégnél dolgozó hallgatókat kérdeztem meg az általuk előállított értékekről. Bemutatásra kerül a kutatás alapján meghatározott értékelőállítási módszer is. A dolgozat utolsó fejezetében további kutatási irányok kerültek meghatározásra, melyek az előállított érték másfajta, illetve további elemzését teszik lehetővé. 
695 |a duális hallgató 
695 |a duális képzés 
695 |a értékteremtés 
695 |a nemzetközi kitekintés - nemzetközi összehasonlítás 
695 |a ZalaZONE (Zalaegerszeg) 
695 |a felsőoktatás 
695 |a Autóipari Próbapálya Zala kft. - APZ kft.(Zalaegerszeg) 
695 |a Budapesti Gazdálkodási Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg - BGE GKZ 
695 |a SWOT-elemzés 
695 |a Ipar 4.0 
695 |a helyzetelemzés - állapotfelmérés - feltételrendszer vizsgálata 
695 |a trend 
695 |a módszertan 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26211/1/lucz_vanessza_2019TDK.pdf  |z Dokumentum-elérés