520 |
3 |
|
|a Az oktatás területén napjaink gyakran emlegetett kifejezései között szerepel a duális képzés, valamint az értékteremtő erő. Dolgozatom fókuszterülete a duális gyakorlati képzés hatékonyságának vizsgálata, annak érdekében, hogy a vállalatnál töltött idő során a hallgató folyamatosan fejlődő pályán haladva, magasabb hozzáadott érték-szintet legyenek képesek elérni. Választ kerestem arra a kérdésre, hogy a duális hallgatók milyen sokrétű feladatokat látnak el, milyen mértékben vannak segítségére az adott cégnek. Ahhoz, hogy ezt megállapítsuk, szükséges mérni a hozzáadott értékeket, ezek hatásait, hisz a hatékonyság javítását illetően ezekre az adatokra lehet támaszkodni. Témaválasztásom indokai között említeném, hogy harmadéves duális hallgató vagyok az Autóipari Próbapálya Zala Kft-nél. A zalaegerszegi tesztpálya egy egyedülálló projektcég, feladata a tesztpálya megvalósításához kapcsolódó feladatok ellátása, a beruházás megvalósítása, kapcsolódó járműipari és mérnöki tudásháttér felépítése, valamint a tesztpálya versenyképes működtetésének megalapozása és ügyfélkapcsolatok kialakítása. Egyedisége, hogy nemcsak a hagyományos járműdinamikai tesztek elvégzésére nyújt lehetőséget, hanem az autonóm (önvezető) járművek, továbbá az elektromos járművek validációs vizsgálatait is lehetővé teszi. (www.zalazone.hu/bemutatkozas) Dolgozatomat 4 fő pillére építettem fel. Elsőként egy helyzetelemzés keretein belül a duális képzést, ezek statisztikáit, valamint a jelenlegi duális piaci trendeket mutatom be, ráhangolva ezzel az olvasót ennek a képzésnek a sajátosságaira. Ezt követően a duális képzési módszer bemutatására kerül sor. Ennek keretén belül primer kutatást végeztem, amely során mélyinterjút készítettem, valamint a cégnél dolgozó hallgatókat kérdeztem meg az általuk előállított értékekről. Bemutatásra kerül a kutatás alapján meghatározott értékelőállítási módszer is. A dolgozat utolsó fejezetében további kutatási irányok kerültek meghatározásra, melyek az előállított érték másfajta, illetve további elemzését teszik lehetővé.
|