520 |
3 |
|
|a Fejlett világunkban egyre nagyobb szerepe van a pénzügyi tudatosságnak, amely jóval na-gyobb mértékben határozza meg mindennapjainkat, mint eddig bármikor. A megélhetéshez mindenkinek pénzre van szüksége és pontosan ezért olyan fontos, hogy megfelelően bánja-nak és osszák azt be, mennyiségtől függetlenül. A pénzügyi döntéseink behálózzák az életünket, az első zsebpénztől egészen a nyugdíjas évekig jelen vannak. Minden egyes nap válaszút elé vagyunk állítva, vásárlások, megtaka-rítások és hasonló pénzügyi mechanizmusok miatt. 2 A legnehezebb dolga talán az új generáció tagjainak van, mivel koruknál fogva kevés élet-tapasztalattal rendelkeznek, ugyanakkor több szempontot kell egyszerre figyelembe ven-niük, mint például bankok, banki szolgáltatások, innovatív megoldások – amikkel azono-sulni tudnak. Ők alapvetően az elsődleges szocializációs közegükből, vagyis a családban látott pénzügyi tudatosság példái alapján alkotnak saját véleményt. Fontos, hogy már gyer-mekként is tudatosuljon bennünk, hogy a pénznek értéke van és megtanuljuk jól beosztani azt. Nehezen lehet álláspontot foglalni egy olyan világban, ahol folyamatos az innováció és ahol a pénzügyi intézetek gyors reagálással igyekeznek lépést tartani a trendekkel az új digitális szolgáltatásokat illetően. A fiatalok rengeteg információval találják szembe magukat, illetve értékeléssel; véleményezéssel, amik pozitív vagy negatív irányba terelik döntéseiket.
|