A Z generáció viszonyulása a LOHAS modellhez

A gazdaság mechanizmusa szoros összefüggésben áll az utóbbi években tapasztalt drasztikus környezeti változásokkal, klímavészhelyzettel. Míg az ENSZ a világ vezetőhatalmai, országai számára tűzött ki feladatokat (Fenntartható fejlődési célok – SDGs) nemzetközi szinten, addig az egyén dimenziójának a...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Vizi Tímea, Balázs Bence Ferenc (Author)
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02912nta a2200229 i 4500
001 dolg26235
005 20231107113844.0
008 231107suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Vizi Tímea 
245 1 2 |a A Z generáció viszonyulása a LOHAS modellhez  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Tímea Vizi 
520 3 |a A gazdaság mechanizmusa szoros összefüggésben áll az utóbbi években tapasztalt drasztikus környezeti változásokkal, klímavészhelyzettel. Míg az ENSZ a világ vezetőhatalmai, országai számára tűzött ki feladatokat (Fenntartható fejlődési célok – SDGs) nemzetközi szinten, addig az egyén dimenziójának aktivizálódása nélkülözhetetlen a környezeti károk helyrehozásának, illetve helyzetük romlásának megállításához. A zöld, tudatos fogyasztói magatartás az egyik meghatározó a kulcs ahhoz, hogy meg tudjuk őrizni a természeti értékeinket a jövő generációinak számára. Ebben kiemelt szerepe van a Z generációnak, melynek tagjai fogják uralni a vásárlók piacát a következő évtizedekben. Az emberi tevékenységek hatására bekövetkezett globális kihívásokra adott válaszok tekintetében a fogyasztói társadalom fenntartható irányba történő elmozdítása elengedhetetlen. Napjaink fogyasztói társadalmában megjelennek azok a csoportok, melyek értékrendjében azonosíthatók a fenntartható életstílus alapjául szolgáló jellemzők. A tudatos fogyasztói magatartással leginkább a jövő fogyasztója jellemezhető. A kritikus, aktív közösségi életet élő fogyasztót a LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainablity) modell vizionálja, akinek fontos a fenntarthatóság és a felelősség. A LOHAS olyan fogyasztói viselkedéssel és attitűdökkel jellemezhető vásárlói csoport, amelynek középpontjában az egészség és a fenntarthatóság áll, s egyre intenzívebben foglalkoztatják a globális, környezeti kihívások, problémák, s követik a fenntarthatósághoz kapcsolható olyan trendeket, mint a környezet-és egészségtudatosság, természetesség iránti igény, autentikus és individualista értékek, illetve az etikus viselkedés. Továbbá a jövő fogyasztója már a fenntartható fejlődés mindhárom pillérét (gazdaság, társadalom, ökológia) is figyelembe veszi. 
695 |a LOHAS - Egészség és a Fenntarthatóság - Lifestyle of Health and Sustainablity 
695 |a Z generáció 
695 |a generációs jellemzők - generációs sajátosságok 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fogyasztó - vásárló - vevő 
695 |a fogyasztói magatartás 
700 2 |a Balázsné dr. Lendvai Marietta  |e ths 
700 0 1 |a Balázs Bence Ferenc  |e aut 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26235/1/bal%C3%A1zs_bence_ferenc_vizi_t%C3%ADmea_TDK%20dogozat_2021.pdf  |z Dokumentum-elérés