A matematikai és a térbeli készségek közötti kapcsolat elemzése
A dolgozatom fő célja annak a vizsgálata, hogy létezik-e és ha igen, akkor milyen jellegű kapcsolat van a matematikai és térérzékelési képességek között, valamint, hogy a nemek befolyásolják-e ezen képességek kialakulását és kapcsolatát. Továbbá azt is kutatom, hogy az egyik képesség fejlesztése jav...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Manuscript |
Language: | Hungarian |
Online Access: | Dokumentum-elérés Dokumentum-elérés |
LEADER | 03540nta a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg26374 | ||
005 | 20240620113320.0 | ||
008 | 240620suuuu hu om 0|| hun d | ||
040 | |a PEREPO DOLGOZAT |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Drizner Beáta | |
245 | 1 | 2 | |a A matematikai és a térbeli készségek közötti kapcsolat elemzése |h [elektronikus dokumentum] / |c Beáta Drizner |
520 | 3 | |a A dolgozatom fő célja annak a vizsgálata, hogy létezik-e és ha igen, akkor milyen jellegű kapcsolat van a matematikai és térérzékelési képességek között, valamint, hogy a nemek befolyásolják-e ezen képességek kialakulását és kapcsolatát. Továbbá azt is kutatom, hogy az egyik képesség fejlesztése javíthatja-e a másik képességet. A kutatás célkitűzései közé tartozik a matematikai gondolkodás kialakulásának folyamata, a térbeli érzékelés és vizualizáció, a térbeli problémamegoldás és navigáció elemzése, valamint a korábbi kutatások áttekintése és statisztikai elemzése. A matematikai és térbeli készségek alapvető szerepet játszanak mindennapi életünkben és szakmai tevékenységeinkben. A matematikai képességeket a mindennapi tevékenységek során, mint a bevásárlás vagy a pénzügyi tervezés alkalmazzuk, míg a térbeli készségekre navigáció, járművezetés és tárgyak összeállítása közben van szükség. Az ilyen készségek kulcsfontosságúak a tudományos és technológiai területeken dolgozók számára, különösen a mérnöki munkában és az információtechnológiában. Továbbá, a matematikai és térérzékelési képességek olyan kognitív képességeket fejlesztenek, amelyek messzemenően túlmutatnak a tudományos területeken, elősegítve a logikus és problémamegoldó gondolkodást, valamint az absztrakt gondolkodást és kreativitást. A kutatás eredményei rávilágítanak a matematikai és térbeli készségek közötti kapcsolatokra. A matematikai gondolkodás fejlődését befolyásoló tényezők közé tartoznak a kognitív képességek, tanulási tapasztalatok, egyéni érdeklődés, motiváció, valamint szociális és kulturális hatások. Hasonlóképpen, a térbeli érzékelés és vizualizáció is kulcsfontosságúak az egyén matematikai teljesítménye szempontjából. A kutatások megerősítették, hogy létezik kapcsolat a matematikai és térbeli készségek között, és ezek fejlesztése javíthatja a matematikai teljesítményt, figyelembe véve a nemek és életkor közötti különbségeket. A kutatás hozzájárul a matematikai és térérzékelési képességek közötti összefüggések jobb megértéséhez, ami fontos lehet az oktatás és személyes fejlődés szempontjából. Az eredmények alkalmazhatóak az oktatási gyakorlatban, különös tekintettel a nemek közötti különbségek és az életkor sajátosságainak figyelembevételével. Emellett a kutatás releváns a gazdasági területeken is, ahol ezek a készségek fontos szerepet játszanak az innováció és versenyképesség terén. | |
695 | |a képességfejlesztés | ||
695 | |a kognitív képességek | ||
695 | |a matematika | ||
695 | |a térérzékelés | ||
695 | |a vizualizáció | ||
700 | 1 | |a Szűcs Judit |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26374/1/Drizner_Be%C3%A1ta_2024j%C3%BAn_publikus.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26374/2/drizner_be%C3%A1ta_2024j%C3%BAn_publikus_nyilatkozat.pdf |z Dokumentum-elérés |