ZalaZONE tesztpálya elemek virtuális modellezése

Manapság a lézeres távolságmérésen alapuló LiDAR (Light Detection and Ranging, magyarul lézer alapú távérzékelés) szenzorok egyre inkább elterjednek különböző környezetelemzési folyamatokban. A LiDAR egy felmérés eredményeként pontfelhőt szolgáltat. Ez a pontfelhő topográfiai felszíni adatokat és eg...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Pepó Márton
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
Description
Summary:Manapság a lézeres távolságmérésen alapuló LiDAR (Light Detection and Ranging, magyarul lézer alapú távérzékelés) szenzorok egyre inkább elterjednek különböző környezetelemzési folyamatokban. A LiDAR egy felmérés eredményeként pontfelhőt szolgáltat. Ez a pontfelhő topográfiai felszíni adatokat és egyéb felszíni elemeket is tartalmaz, ilyen a növényzet és épületek. A ZalaZONE Tesztpályán is történtek ilyen felmérések. Szakdolgozatomban egy ilyen felmérésnek a folyamatát, a szkenneléstől a felmért pontfelhő feldolgozásán keresztül, egy digitális modell elkészítéséig mutatom be. A pontfelhő feldolgozása után egy Digitális Felület Modellt, DTM-et készítek. A pontfelhők és a DTM segítségével elkészítem a tesztpályán lévő SmartCity pályamodul digitális modelljét a MathWorks RoadRunner szoftverrel, majd a modell exportálását követően szimulációkat futtatok különböző járműipari szimulációs szoftverekben. (Vires, dSPACE, RoadRunner) Az általam elkészített modell pontosságát manuálisan ellenőrzöm ezekkel a szoftverekkel. A modellt a valós SmartCity pályamodullal is összehasonlítom úgy, hogy a felmérés során készített pontfelhő koordinátáit összevetem a SmartCity-ben egy valós idejű mozgástani pozícionálásra alkalmas (RTK) GPS vevővel lemért koordinátákkal. A méréseket követően kiértékelem az adatokat.