Tevékenységalapú coaching Hatások, előnyök, lehetőségek

Dolgozatom a tevékenységalapú coaching módszereit, hatásait és gyakorlati előnyeit vizsgálja. A téma újszerűsége és relevanciája abban rejlik, hogy a coaching hagyományos, beszélgetésközpontú formáját aktív tevékenységekkel ötvözi, egyedi lehetőségeket teremtve az önismeret és fejlődés mélyebb, szab...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Süle Andrea
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 03238nta a2200217 i 4500
001 dolg26397
005 20250122132755.0
008 250122suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Süle Andrea 
245 1 0 |a Tevékenységalapú coaching Hatások, előnyök, lehetőségek  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Andrea Süle 
520 3 |a Dolgozatom a tevékenységalapú coaching módszereit, hatásait és gyakorlati előnyeit vizsgálja. A téma újszerűsége és relevanciája abban rejlik, hogy a coaching hagyományos, beszélgetésközpontú formáját aktív tevékenységekkel ötvözi, egyedi lehetőségeket teremtve az önismeret és fejlődés mélyebb, szabadabb megtapasztalására.  A dolgozat célja, hogy bemutassa a tevékenységalapú coaching típusait és módszereit, ismertesse ezek hatásait, és feltárja, hogyan erősíthetik az ügyfelek belső erőforrásait. Az elemzés kiterjed arra is, hogy a különböző tevékenységek – például séta, sport, művészeti vagy természetközpontú aktivitások – milyen szerepet játszhatnak a coaching eredményességében. Igyekeztem rávilágítani, hogy milyen módon képesek a különböző aktivitások felszabadítani a kreativitást, fokozni a gondolatok áramlását, és megoldásokra inspirálni az ügyfeleket. A dolgozat kutatási része két pillérre épül: egyrészt szakirodalmi elemzésre, amely a coaching különböző típusait, felfogásait, a tevékenységalapú coaching fajtáit rendszerezi, másrészt egy saját kérdőíves kutatásra, amely a módszer ismertségét, hatásait és tapasztalatait vizsgálja. Törekvésem volt, hogy gyakorlatias szemlélettel mutassam be a tevékenységalapú coaching néhány típusát: pl. a sétáló coaching, amely a természet és a mozgás szabadságával hoz új megközelítést az ügyfelek életébe, vagy a sporttevékenység-alapú coaching, amely a fizikai kihívásokon keresztül fejleszti a mentális rugalmasságot. A művészeti és kézműves coaching pedig olyan örömteli pillanatokat ad, amelyekben az alkotás folyamata és az önkifejezés találkozik. A módszerekre általában jellemző, hogy a megszokott környezetből való kilépés felszabadítja a gondolatokat: séta az erdőben vagy egy kreatív tevékenység során könnyebben helyet adunk az őszinte önreflexiónak. Remélem, hogy dolgozatom tartogat értékes ötleteket, megközelítéseket, megoldásokat. Arra hívom az olvasót, hogy gondolkodjunk szabadabban, merjünk újszerű megközelítést kínálni a coaching területén. Hiszek az élethosszig tartó tanulásban, és abban is, hogy a fejlődés nem mindig formális keretek között zajlik, és áttörések ott is történhetnek, ahol kevésbé várjuk. 
695 |a aktivitás 
695 |a coaching 
695 |a informális 
695 |a kreativitás 
695 |a tevékenységalapú 
700 1 |a Palányi Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26397/1/s%C3%BCle_andrea_2025jan_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26397/2/s%C3%BCle_andrea_2025jan_publikus_nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés