Vállalati minőségbiztosítási rendszer a kiválóság jegyében, különös tekintettel a munkahelyi ösztönző rendszer kidolgozása a Zalaegerszegi Duális Ágazati Képzőközpont Nonprofit Kft-nél.
Szakdolgozatom célja egy testreszabott munkahelyi ösztönzőrendszer kidolgozása a Zalaegerszegi Duális Ágazati Képzőközpont Nonprofit Kft. számára, amely figyelembe veszi a szervezet egyedi igényeit, támogatja a dolgozók motivációját, és összhangban van az EFQM-modell minőségbiztosítási követelményei...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Manuscript |
Language: | Hungarian |
Online Access: | Dokumentum-elérés Dokumentum-elérés |
LEADER | 04559nta a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg26427 | ||
005 | 20250122132818.0 | ||
008 | 250122suuuu hu om 0|| hun d | ||
040 | |a PEREPO DOLGOZAT |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Bedőcs Anna | |
245 | 1 | 0 | |a Vállalati minőségbiztosítási rendszer a kiválóság jegyében, különös tekintettel a munkahelyi ösztönző rendszer kidolgozása a Zalaegerszegi Duális Ágazati Képzőközpont Nonprofit Kft-nél. |h [elektronikus dokumentum] / |c Anna Bedőcs |
520 | 3 | |a Szakdolgozatom célja egy testreszabott munkahelyi ösztönzőrendszer kidolgozása a Zalaegerszegi Duális Ágazati Képzőközpont Nonprofit Kft. számára, amely figyelembe veszi a szervezet egyedi igényeit, támogatja a dolgozók motivációját, és összhangban van az EFQM-modell minőségbiztosítási követelményeivel. A kutatás során megneveztem a kutatás alapadatait, indokoltam a témaválasztást, meghatároztam a kutatás célkitűzéseit, és ezzel összhangban felvetettem a kutatási kérdéseket, valamint kiinduló hipotéziseket állítottam fel. A módszertani részben elemeztem egy ösztönzőrendszer működését, az elméleti háttér feldolgozását, valamint interjúk segítségével adatokat gyűjtöttem a munkavállalók tapasztalatairól. Az elméleti szakaszban részletesen foglalkoztam a motivációs elméletekkel – például Maslow, Herzberg és McClelland modelljeivel –, valamint az EFQM-rendszerrel, amely átfogó keretet nyújtott a minőségbiztosítás és az ösztönzés összekapcsolásához. A dolgozat külön figyelmet szentelt az EFQM-modell alapértékeinek, amelyek közé tartozik a folyamatos fejlődés, az innováció, az egység és az együttműködés. Az empirikus rész során strukturált interjúk segítségével azonosítottam , hogy az ösztönzőrendszer milyen részeket tartalmazzon és a munkavállalók motivációs igényeit. Az adatgyűjtés eredményeként kiderült, hogy a kialakítandó ösztönzőrendszer főként az anyagi juttatásokra kell, hogy épüljön, amelyek nem mindig hatékonyak az eltérő korosztályok és munkakörök számára. Ezzel szemben a nem anyagi ösztönzők, például a szakmai fejlődési lehetőségek, az elismerés és a közösségépítő tevékenységek jelentős pozitív hatással vannak a dolgozói elégedettségre és teljesítményre. Az eredmények alapján kidolgoztam egy ösztönzőrendszer javaslatát, amely három fő pillérre épül: Teljesítményértékelési rendszer: Objektív, rendszeres visszacsatolás a dolgozók munkájáról, amely alapot nyújt a motivációs intézkedésekhez. Szakmai fejlődési lehetőségek biztosítása: Képzések, karriertervezés és előléptetési utak, amelyek támogatják a munkavállalók hosszú távú fejlődését. Közösségi érzés erősítése: Csapatépítő programok, közös rendezvények és nem anyagi elismerések, amelyek hozzájárulnak a vállalati kultúra fejlesztéséhez. A dolgozat zárásaként konkrét javaslatokat fogalmaztam meg az ösztönzőrendszer hosszú távú mérésére és fejlesztésére. A jövőbeli kutatásokhoz kidolgoztam olyan mutatószámokat, amelyek segítségével nyomon követhető az ösztönzőrendszer hatékonysága. Ezenkívül javasoltam a dolgozatban bemutatott modellek és módszerek mélyebb empirikus implementálását a szervezeti gyakorlatba, hogy tovább javíthassuk a munkavállalók elégedettségét és a vállalati teljesítményt. Összegzésként elmondható, hogy a dolgozat bizonyította a munkahelyi ösztönzőrendszer és a szervezeti értékek közötti szoros kapcsolatot, valamint bemutatta, hogy az EFQM-modell keretein belül kialakított ösztönzőrendszer hogyan járulhat hozzá a Képzőközpont stratégiai céljainak eléréséhez. A kutatás eredményei alapján az ösztönzőrendszer kialakítása nemcsak a dolgozók motivációját és elégedettségét növeli, hanem a szervezet hosszú távú fenntarthatóságát és versenyképességét is erősíti. | |
695 | |a EFQM - EFQM-modell | ||
695 | |a kiégés - burnout | ||
695 | |a motiváció - ösztönzés | ||
695 | |a ösztönzési rendszer | ||
695 | |a ZDÁK | ||
700 | 1 | |a Joó István |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26427/1/Bed%C5%91cs_Anna_2025jan.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26427/2/Szakdolgozat%20%C3%A9s%20diplomadolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20-%20Bed%C5%91cs%20Anna.pdf |z Dokumentum-elérés |