30 fő - 300 termék - 3000m2 egyszobás manufaktúrától a tömegtermelésig

A tömegtermelés elterjedése napjainkra olyan méretű iparosodást generált a világban, amelynek hatásait egyaránt élvezzük és szenvedjük is. Ez az iparosodás főleg a kisvállalkozásoknak nehezíti meg a működését. Óriási túlkínálat van a piacokon, amely köszönhető a nagyfokú automatizálásoknak, és a túl...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Leyer Dániel
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04844nta a2200217 i 4500
001 dolg3173
005 20210614185304.0
008 150521suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Leyer Dániel 
245 1 0 |a 30 fő - 300 termék - 3000m2 egyszobás manufaktúrától a tömegtermelésig  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Dániel Leyer 
520 3 |a A tömegtermelés elterjedése napjainkra olyan méretű iparosodást generált a világban, amelynek hatásait egyaránt élvezzük és szenvedjük is. Ez az iparosodás főleg a kisvállalkozásoknak nehezíti meg a működését. Óriási túlkínálat van a piacokon, amely köszönhető a nagyfokú automatizálásoknak, és a túlzott automatizálás pedig a foglalkoztatottak csökkentéséhez vezet. Magyarországon ettől függetlenül a kis- és középvállalkozások aránya magasnak számít, és fontos szerepet töltenek be az ország gazdasági életében, hiszen a bruttó hazai termék mintegy 50 százalékát adja a KKV ágazat, valamint a munkalehetőség 2/3-ág biztosítják. Dolgozatomban kutatást végeztem a kis- és középvállalkozások helyzetéről Magyarországon és az Európai Unióban, kíváncsi voltam, hogy egy kis- vagy éppen középvállalkozásnak milyen lehetőségeik vannak, milyen támogatásokhoz juthatnak hozzá, hogy szinten tudják tartani a működésüket, esetlegesen javítani azon, valamint profitot elérni. A magyar gazdaság és az EU számára is fontos, hogy minél több kis- és középvállalkozás tudjon fent maradni, mert ahogy már említettem a társadalom jelentős részének biztosítják a foglalkoztatást, valamint a GDP mintegy feléhez járul hozzá. A kis- és középvállalkozásnak jóval kevesebb pénzforrás áll rendelkezésükre, mint egy multinak vagy egy nagyvállalatnak, ezért jól fel kell mérniük a piac adottságait. A gazdasági életben fontos szerepe van a versenynek és a megfelelő stratégia kialakításának, mivel egy jól kialakított stratégiával egy szervezet domináló piaci pozíciót tud elérni. Szakdolgozatomból átfogó képet kaphatunk egy általam választott kisvállalkozás (Timbertech Kft.) helyzetéről, marketingstratégiájáról, marketingkommunikációs lehetőségeiről, valamint elemeztem pénzügyi helyzetét eredménykimutatás segítségével. A vállalatról elmondható, hogy az utóbbi évek gazdasági nehézségeivel szemben is folyamatosan stabil, kiegyensúlyozott likviditási helyzetben van, és folyamatosan növekvő tendenciát mutat. A vizsgálódást a vállalat külső környezetének elemzésével kezdtem, hiszen e nélkül egyik elemzés sem adna valós képet, melyhez a Pestel-elemzést alkalmaztam. Ezután pedig haladtam befele, következett a versenytársak és a versenyhelyzeti tényezők megvizsgálása, majd SWOT- analízis segítségével összevetettem a vállalat adottságait, amely segít a vállalat helyes stratégiájának kialakításában és megvalósításában. Tanulmányomban az Ansoff mátrix segítségével próbáltam felvázolni olyan stratégiai irányvonalakat, amelyekkel növekedést érhet el a vállalat. A vállalat eddigi stratégiája a szint fenntartásához megfelelő, azonban résen kell lennie a vezetőségnek az újonnan megjelenő versenytársak miatt, a tömegtermelés miatt és keresni kell folyamatosan a lehetőségeket a piacon. Az emberi tényezőkről, a fizikai környezetről és a folyamatról sem felejtettem említést tenni dolgozatomban. Dolgozatomban összeállítottam a marketing-mixet (7P), ahol minden egyes tényezőre kitértem, a termék tekintetében próbáltam a tulajdonságokra koncentrálni, az árképzésnél a vállalat számára a legmegfelelőbbet kiválasztani. A vállalat termékeit Magyarországon kizárólag a Fatik Kft. értékesíti, továbbá még Németországban van a vállalatnak viszonteladója. Zárásként a vállalat által alkalmazott marketingkommunikációs eszközöket vizsgáltam, ahol nehézségekbe ütköztem, mivel a vállalat nem igazán foglalkozik reklámokkal, inkább kiállításokon vesz részt, valamint kettő honlapot működtet. Véleményem szerint a vállalatnak nagyobb figyelmet kellene fordítania a reklámokra, hirdetésekre, attól függetlenül, hogy megvannak a fix viszonteladói. Hiszen a jelenlegi gazdasági helyzetben sose tudhatja az ember, hogy ki mikor zárja be a boltját. 
695 |a manufaktúra 
695 |a gyártás - ipari termelés 
695 |a tömegtermelés - tömeggyártás 
695 |a marketing-mix 
695 |a marketingkommunkáció 
695 |a SWOT-analízis 
700 1 |a Márkus Mónika  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/3173/1/leyer_d%C3%A1niel_2015maj_titkos%20.pdf  |z Dokumentum-elérés