Summary: | Gyakorlatomat a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ zalaegerszegi tankerületének pénzügyi osztályán töltöttem, ez alapján választottam a záró dolgozatom témáját is. A Landorhegyi Sportiskola Magyar Olimpiai Bizottság(Későbbiekben MOB) által meghirdetett pályázatát állítottam a dolgozatom középpontjába. A dolgozat megírásánál törekedtem a lehető legpontosabban és részletesen bemutatni a Központ szervezeti felépítését, alaptevékenységeit és jogkörükhöz tartozó intézmények a felsorolását és azok rövid bemutatását,valamint a KLIK gazdálkodásának bemutatása is megtalálható a záró dolgozatban. Mivel a fő irányvonalat a pályázatok adták, így fontosnak tartottam a pályázatok életciklusát, annak lebonyolításának szakaszait, a pályázat típusait szemléltetni a könnyebb áttekinthetőség érdekében. Mind a hazai és mind az Európai Uniós és nemzetközi pályázati kiírásokról részletes tájékoztatás található és minden pályázati típushoz a közoktatási témához kapcsolódóan egy-egy példa látható a pályázati típusok után. A MOB által kidolgozott Sportiskolai Program lehetőséget nyújtott számos iskolának, ezen belül is a Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskolának, ahol lehetőség nyílt a diákok iskolai nevelését, sportnevelését, oktatását és sportszakmai rendszerének kifejlesztésére is. Bemutatja részletesen a MOB támogatási rendszerét, az általuk támogatott intézmény típusokat. Az összefoglalóban említett pályázati életciklus modell alapján szemléltetésre került a pályázat útján nyújtott költségvetési támogatások eljárási rendje, ahol a projekt előkészítéstől a pályázat pénzügyi és szakmai beszámolójáig terjedő időszak lett részletezve.
|