Az iQor Global Services Hungary Kft.-nél a vevőállomány alakulása és a kintlévőségek kezelése, értékelése a számvitelben

Minden ember tisztában van azzal, hogy életünk jelentős részét képezi a gazdasági körforgás függetlenül attól, hogy a háztartások vagy éppen a vállalatok csoportjához kapcsolódunk. Ebben a körforgásban a különböző elemek (külföld, munkapiac, tőkepiac, árupiac) folyamatos kapcsolatban vannak egymássa...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Szalai Alexandra
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03732nta a2200217 i 4500
001 dolg7511
005 20210614185402.0
008 160603suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Szalai Alexandra 
245 1 3 |a Az iQor Global Services Hungary Kft.-nél a vevőállomány alakulása és a kintlévőségek kezelése, értékelése a számvitelben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Alexandra Szalai 
520 3 |a Minden ember tisztában van azzal, hogy életünk jelentős részét képezi a gazdasági körforgás függetlenül attól, hogy a háztartások vagy éppen a vállalatok csoportjához kapcsolódunk. Ebben a körforgásban a különböző elemek (külföld, munkapiac, tőkepiac, árupiac) folyamatos kapcsolatban vannak egymással más-más formában (adók, munkabér). A vállalatok többségénél jelen vannak azok a tényezők, amelyek alapot adnak, meghatározzák, illetve biztosítják a hosszú távú működését. Első ilyen tényezőnek tartom a beszerzést, ami fontos a vállalkozás tevékenységének elindulásához. Majd ezt követi a gyártás és/vagy szervizelés (vállalkozástól függően jelen lehet külön-külön mindkettő, vagy akár egyszerre is), mely alapján és során ki alakul egy kép, hogy a vállalkozás mennyire veszi komolyan tevékenységét, kötelezettségeit, mennyire megbízható, milyen pontossággal, precizitással dolgozik, hogyan tartja be a határidőket. A harmadik, utolsó előtti tényező az értékesítés, melyet ezek ellenértékének befolyása zár. Dolgozatom témájának a vevőállomány alakulásának és a kintlévőségek kezelésének, értékelésének vizsgálatát választottam. A társaságnak, ahol a szakmai gyakorlatomat tölthettem (iQor Global Services Hungary Kft.) világszerte ismert. Mivel nem volt számomra ismeretlen a cég tevékenysége, illetve szolgáltatás nyújtása, ezért úgy gondoltam még jobban megszeretném ismerni a vevőkkel való kapcsolatait, folyamatait. A téma első részében sokat támaszkodtam a számviteli és pénzügyi tanulmányaimra. Ezenkívül nagyon sok segítséget kaptam a cég munkatársaitól. Rendelkezésemre bocsájtották azokat az információkat, adatokat, melyekből megvalósulhatott a vizsgálatom. Bemutatásra került a vállalkozás (tevékenység, szervezeti felépítés alapján), majd ezt követően ismertetem a követelésekről az általános tudnivalókat (mérlegben elhelyezkedésük, csoportosításuk). A második és egyben fontosabb részben bemutatom, milyen tényezők alapján vizsgáltam a kintlévőségeket, illetve a vállalkozás hogyan kezeli azokat. Ezután a vevőállományt vizsgáltam különböző szempontok figyelembevételével (státusz alapján, árbevétel alakulás szerint, tevékenység jellege alapján, fizetési pénznem szerint, lejárati határidők alapján), melyeket a diagramok és az ábrák mutatnak be. A vizsgált adatok leginkább a 2015. évből valók, mivel a vállalat korábbi adatai nem tesznek ki egy teljes évet. Így csak arányosítva jelennek meg néhány helyen információk. A társaság jelentős partnerkörrel rendelkezik, melynek többségét (96%-át) a külföldi vevők alkotják, beleértve a kapcsolt vállalkozásokat is. 
695 |a számvitel - könyvvitel 
695 |a vevőállomány 
695 |a kintlévőségkezelés - kintlévőségek behajtása 
695 |a követelés 
695 |a iQor Global Services Hungary Kft. (Szombathely) 
695 |a Szombathely (Vas) 
700 1 |a Csapai Erzsébet Gyopár  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/7511/1/szalai_alexandra_2016j%C3%BAn_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés