520 |
3 |
|
|a Szakmai gyakorlatomat a zalaegerszegi Traussnig Kft.-nél töltöttem, melynek fő profilja a nemzetközi és belföldi közúti áruszállítás, szállítmányozás és fuvarszervezés. A gyakorlatom során megismerkedhettem a kifejezetten logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég alapvető felépítésével, megismertem a vállalkozás folyamatait, mind logisztikai mind pénzügyi tekintetben. A szakdolgozatom témájául választott logisztikai szolgáltatások fejlődését időszerűnek és indokoltnak tartom, mert úgy vélem, hogy a jövő logisztikáját, a logisztika és az informatika kapcsolatát, folyamatait nagymértékben fogja meghatározni e szolgáltatások későbbi fejlődése. Dolgozatom elkészítésének egyik célja az volt, hogy a logisztikai szolgáltatások fejlődését bemutassam a vállalaton és annak fő tevékenységi körén keresztül. A másik célja pedig az volt, hogy javaslatot tegyek a vállalat logisztikai szolgáltatásainak javítására, bővítésére. Szakdolgozatom első felében a Traussnig Kft bemutatását követően, ismertetem a vállalat szerkezeti felépítését és a fuvarszervezési folyamat menetét. Ezt követően a vállalatnál végzett kutatás során gyűjtött statisztikai adatokat elemzem, melyeket magyarországi és ausztriai adatokkal is összehasonlítok. Az elemzés során azt vizsgáltam, hogy milyen tényezők indukálták a vállalat által szervezett fuvarok számának változásait 2007-től 2015-ig. A második fejezetben a logisztikai szolgáltatások alapfogalmait valamint a szolgáltatók és a vállalatok közti modelleket ismertetem. A következő fejezetben mutatom be a raktározási folyamatot követően a raktározási elveket és eszközöket sorolom fel. Az ötödik fejezetben ismertetem a közúti árufuvarozás jellemzőit és jogi szabályozását, bemutatásra kerül a nemzetközi közúti árufuvarozási szerződés (CMR) és a nemzetközi vámegyezmény (TIR), továbbá a nemzetközi és belföldi személy és áruszállításban résztvevő gépkocsivezetők munkafeltételeit szabályozó AETR megállapodás. A fejezetben ismertetem még a veszélyes áruk nemzetközi közúti szállításáról szóló ADR megállapodást valamint az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszert (EKÁER). A dolgozat végén a vállalati folyamatok kiszervezhetőségét, majd a logisztikai szolgáltatások jövőjét, igénybevehetőségét valamint előnyeit és hátrányait vizsgáltam. Dolgozatom zárása képen a vállalatnál végzett szakmai gyakorlatom, korábbi munkáim és a tanulmányaim során gyűjtött tapasztalatok alapján javaslatot tettem a vállalat logisztikai szolgáltatásainak javítására, bővülésére. Megvizsgáltam a saját gépjárműállomány felállításának illetve a raktár bővítésének lehetőségeit, javaslatot tettem az informatikai rendszer és a marketingtevékenység fejlesztésére. A javaslattétel célja az volt, hogy a vállalat magasabb színvonalon tudja szolgáltatásait kínálni a nagyobb árbevétel elérése mellett.
|