Vezetői kompetenciák fejlesztése coaching eszközökkel

A business coaching a XXI. században már egyre inkább nélkülözhetetlen fejlesztési eszköz, amely mind életvitelileg, mind az üzleti életben segíti a gazdasági élet szereplőit. Ezen tény alátámasztása érdekében készítettem el szakdolgozatomat. Saját coaching folyamatom során a GROW modellt követve,...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Tóth Szilvia
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04479nta a2200205 i 4500
001 dolg9865
005 20210614185437.0
008 170118suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Tóth Szilvia 
245 1 0 |a Vezetői kompetenciák fejlesztése coaching eszközökkel  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Szilvia Tóth 
520 3 |a A business coaching a XXI. században már egyre inkább nélkülözhetetlen fejlesztési eszköz, amely mind életvitelileg, mind az üzleti életben segíti a gazdasági élet szereplőit. Ezen tény alátámasztása érdekében készítettem el szakdolgozatomat. Saját coaching folyamatom során a GROW modellt követve, az érték alapú coaching irányzat eszközrendszerét használva sikerült sok-sok következtetést levonnom. Építőipari területen 13 éve tevékenykedő vállalkozót coach-oltam. A vállalkozó dilemmája, mire a választ keresni, hogy abba hagyja a vállalkozását, és alkalmazott legyen, vagy folytassa tovább. Az én megközelítésemben a coaching jelentése egy támogató, segítő folyamat az üzleti élet szereplőjének. A támogatás kérdések vagy más technikák alkalmazásával valósul meg. A folyamat sikerét egyrészt az adja, hogy a részt vevő személy elkötelezett saját fejlődése, mellett. Másrészt a támogató személy hajthatatlan rugalmassággal figyeli és alkalmazza azt a módszert, amellyel a lehető legtöbbet lehet kihozni a folyamatban rész vevő személyből. Milyen vezetői kompetenciák vannak, melyeket coaching eszközökkel lehet fejleszteni?  a visszajelzés adása,  időgazdálkodás, munkamánia  motiválás,  konfliktus kezelés,  döntéshozás,  delegálás,  nyílt kommunikáció, prezentáció készség fejlesztése,  mások fejlődésének támogatása. És valójában mi áll ezek mögött? Mert ugye semmi nem az, aminek látszik.  önbizalom hiány  negatív gondolkozásmód  félelem  sérelem, sértettség  saját korlátok, melyeket magunknak, magunkban építettünk fel, észrevétlenül És igen, ebben a modern, 21. századi, egyéni igényekhez igazodó személyiségfejlesztő eszközben az a nagyszerű, hogy képes eljutni abba a mélységbe, amikor már a felszín alatti okokra is képes megoldást nyújtani. És mi a legnagyszerűbb? Hogy a támogató coach segítségével az ügyfél saját maga találja meg a megoldást. „Ami kívül van, az nem belülről feszít.” (Tornyos Ágnes) A coahing folyamatoknak, melyek két ember között zajlanak a legnagyobb hozadéka, az, hogy a kibeszélés során olyan űr, hely keletkezik, amely feltölthető más, lehetőleg pozitív impulzusokkal. A tudatos coach pedig pont ezt a helyet tudja feltölteni gondolatébresztő gondolatokkal, melyet elindítják a klienst a pozitív irányba. Mind gondolatilag, mind cselekvés tekintetében. Szakdolgozatomban megfogalmazott hipotézisem bizonyítást nyert. Ebben segített a fellelhető szakirodalom, a vállalkozókkal folytatott mélyinterjúk sokasága, a végig vitt coaching folyamatokból nyert gyakorlati tapasztalás, azokból megfogalmazott önreflexió. Összefoglalásként:  A XXI. században szükség van a személyre szabott támogató eszközre, a coachingra.  A coaching, mind képességeket, készségeket támogató eszköz, még kevésbé ismert.  Aki megismer, az elismeri hasznosságát.  Minden eszköz, ami környezetünkben van, lehet coaching eszköz.  Semmi nem az, aminek látszik.  Észre kell vennie a coahnak a coachee paradigmáját. Észre kell venni, ha pörög a lemez.  A folyamat során a coach irányít.  A coaching folyamatot le kell tudni zárni. A coach-coachee közti kapcsolatot definiálni kell, mely nem egyenértékű a baráti kapcsolattal.  Nem szabad coach-függőséget kialakítani. Ezért a coach a felelős.  A coaching szakma egy szerencsés szakma, mert a tapasztalatok erősítik a coach-képességeket. És egyre jobbá, profibbá válik. Ez fokozható szupervízióval. 
695 |a coaching 
695 |a kompetenciák (ismeretek és készségek együttese) 
695 |a menedzserek - vezetők (foglalkozási szempontok) 
695 |a Grow-modell 
695 |a építőipar - építészet 
700 1 |a Borsós Zoltán  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/9865/1/t%C3%B3th_szilvia_2017jan_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés