|
|
|
|
LEADER |
02801naa a2200289 i 4500 |
001 |
publ1658 |
005 |
20220210155212.0 |
008 |
220210s2019 hu o 0|| zxx d |
020 |
|
|
|a 978-615-5607-75-2
|
024 |
7 |
|
|a 31159834
|2 mtmt
|
040 |
|
|
|a PEREPO PUBLIKACIO
|b hun
|
041 |
|
|
|a zxx
|
100 |
1 |
|
|a Jármai Erzsébet Mária
|
245 |
1 |
0 |
|a Tanításmódszertani kihívások a gazdasági felsőoktatásban
|h [elektronikus dokumentum] /
|c Erzsébet Mária Jármai
|
260 |
|
|
|a Budapesti Gazdasági Egyetem
|b Budapest
|c 2019
|
300 |
|
|
|a 65-90
|
490 |
0 |
|
|a Kutatói innovációk. Válogatás egy kutatási projekt eredményeiből. Az EFOP 3.6.1-16-2016-00012 számú projekt keretében végzett kutatásokból
|
520 |
3 |
|
|a A BGE kutatócsoportja két éven keresztül vizsgálta a felsőoktatás-módszertan helyzetét és kereste a lehetséges megoldásokat. A kutatás fókuszában a gazdasági felsőoktatás állt, ebben a körben végeztünk felméréseket az oktatók és hallgatók körében. A kutatás eredményeit több tanulmányban már közzé tettük. Jelen írásunkban az oktatók tanítási módszereikkel kapcsolatos gondolatait mutatjuk be. A szakirodalom régóta feszegeti azt a kérdést, hogy szükséges-e, legyen-e pedagógiai végzettsége az oktatóknak. Vajon függ-e ettől, hogy milyen módszertani repertoárral dolgozik az oktató? Mi befolyásolja a felsőoktatásban tanítók módszerválasztását? Van-e az oktatóknak hajlandósága, felkészültsége a digitális forradalom napjainkat elárasztó eszközeinek bevetésére a hallgatók érdeklődésének felkeltése, annak fenntartása, és a tanulás hatékonyságának fokozása érdekében? Primer kutatásunk többek között e kérdésekre próbált választ találni. Kutatócsoportunk 56 gazdasági képzésben érintett oktatóval készített félig strukturált interjút. A beszélgetések szövegét elsősorban kvalitatív eljárásokkal elemeztük. Eredményeink sokszínű képet festenek a gazdasági felsőoktatásban alkalmazott oktatási módszerekről. Találkozhatunk a módszertani újítások mellett elkötelezett és attól teljes mértékben elzárkózó oktatókkal is. Célunk, hogy kutatásunkkal hozzájáruljunk az egyetemi oktatók közötti tudásmegosztáshoz, a jó gyakorlatok megismeréséhez, elterjedéséhez.
|
650 |
|
4 |
|a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika)
|
695 |
|
|
|a felsőoktatás
|
695 |
|
|
|a oktatásmódszertan
|
695 |
|
|
|a gazdasági felsőoktatás
|
695 |
|
|
|a módszertani innováció
|
695 |
|
|
|a oktatói felkészültség
|
700 |
0 |
1 |
|a Fűzi Beatrix Zsuzsanna
|e aut
|
700 |
0 |
1 |
|a Végh Ágnes
|e aut
|
856 |
4 |
0 |
|u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1658/1/Tanitasmodszertani_kihivasok_%282019%29.pdf
|z Dokumentum-elérés
|