Tanításmódszertani kihívások a gazdasági felsőoktatásban

A BGE kutatócsoportja két éven keresztül vizsgálta a felsőoktatás-módszertan helyzetét és kereste a lehetséges megoldásokat. A kutatás fókuszában a gazdasági felsőoktatás állt, ebben a körben végeztünk felméréseket az oktatók és hallgatók körében. A kutatás eredményeit több tanulmányban már közzé te...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Jármai Erzsébet Mária, Fűzi Beatrix Zsuzsanna (Author), Végh Ágnes (Author)
Format: Book Chapter
Language:No linguistic content
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2019
Series:Kutatói innovációk. Válogatás egy kutatási projekt eredményeiből. Az EFOP 3.6.1-16-2016-00012 számú projekt keretében végzett kutatásokból
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02801naa a2200289 i 4500
001 publ1658
005 20220210155212.0
008 220210s2019 hu o 0|| zxx d
020 |a 978-615-5607-75-2 
024 7 |a 31159834  |2 mtmt 
040 |a PEREPO PUBLIKACIO  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Jármai Erzsébet Mária 
245 1 0 |a Tanításmódszertani kihívások a gazdasági felsőoktatásban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Erzsébet Mária Jármai 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2019 
300 |a 65-90 
490 0 |a Kutatói innovációk. Válogatás egy kutatási projekt eredményeiből. Az EFOP 3.6.1-16-2016-00012 számú projekt keretében végzett kutatásokból 
520 3 |a A BGE kutatócsoportja két éven keresztül vizsgálta a felsőoktatás-módszertan helyzetét és kereste a lehetséges megoldásokat. A kutatás fókuszában a gazdasági felsőoktatás állt, ebben a körben végeztünk felméréseket az oktatók és hallgatók körében. A kutatás eredményeit több tanulmányban már közzé tettük. Jelen írásunkban az oktatók tanítási módszereikkel kapcsolatos gondolatait mutatjuk be. A szakirodalom régóta feszegeti azt a kérdést, hogy szükséges-e, legyen-e pedagógiai végzettsége az oktatóknak. Vajon függ-e ettől, hogy milyen módszertani repertoárral dolgozik az oktató? Mi befolyásolja a felsőoktatásban tanítók módszerválasztását? Van-e az oktatóknak hajlandósága, felkészültsége a digitális forradalom napjainkat elárasztó eszközeinek bevetésére a hallgatók érdeklődésének felkeltése, annak fenntartása, és a tanulás hatékonyságának fokozása érdekében? Primer kutatásunk többek között e kérdésekre próbált választ találni. Kutatócsoportunk 56 gazdasági képzésben érintett oktatóval készített félig strukturált interjút. A beszélgetések szövegét elsősorban kvalitatív eljárásokkal elemeztük. Eredményeink sokszínű képet festenek a gazdasági felsőoktatásban alkalmazott oktatási módszerekről. Találkozhatunk a módszertani újítások mellett elkötelezett és attól teljes mértékben elzárkózó oktatókkal is. Célunk, hogy kutatásunkkal hozzájáruljunk az egyetemi oktatók közötti tudásmegosztáshoz, a jó gyakorlatok megismeréséhez, elterjedéséhez. 
650 4 |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) 
695 |a felsőoktatás 
695 |a oktatásmódszertan 
695 |a gazdasági felsőoktatás 
695 |a módszertani innováció 
695 |a oktatói felkészültség 
700 0 1 |a Fűzi Beatrix Zsuzsanna  |e aut 
700 0 1 |a Végh Ágnes  |e aut 
856 4 0 |u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1658/1/Tanitasmodszertani_kihivasok_%282019%29.pdf  |z Dokumentum-elérés